AWARIA DZIENNIKA ELEKTRONICZNEGO
Proszę się nie martwić, dziennik elektroniczny zawiesza się ze względu na ogromne przeciążenia. Zajęcia zostaną wznowione po naprawie usterki.
SKARPETKOWE WYZWANIE
21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa – Dzień Kolorowej Skarpetki. Mimo że każdy w swoim domu, to jednak wszyscy razem- udało nam się przyłączyć do akcji wspierającej świadomość i empatię na temat Zespołu Downa.
Kolorowe skarpetki nie do pary to symbol niepowtarzalności, która nie zawsze jest akceptowana przez ludzi. Wybór 21 marca na obchody Światowego Dnia Zespołu Downa nie jest przypadkowy. Wada ta polega bowiem na tym, że w 21. parze chromosomów osoby z zespołem Downa zamiast dwóch, mają trzy chromosomy (inna nazwa wady to trisomia 21).
Monika Morka
PORADY PEDAGOGA
Drodzy uczniowie i rodzice, trwa zdalne nauczanie, radzicie sobie świetnie!
Grunt to dobra organizacja czasu! Pamiętajcie, że siedzenie przed książkami, czy platformami zdalnymi bez robienia sobie przerwy nie pomoże..dlatego konieczne są przerwy w nauce!
Ile powinna trwać przerwa?
Zaleca się robienie 5 minutowych przerw co 30 minut. Wtedy nasz mózg ma czas na odpoczynek, a informacje lepiej się przyswajają. A to dlatego, że najlepiej uczymy się podczas pierwszych i ostatnich 20 minut nauki. Myślę, że każdy musi przetestować to na własnej skórze. Nie powinno się rozciągać przerwy do więcej niż 20 minut.
Co mam robić podczas przerwy?
Przede wszystkim wstań od biurka. Przerwą nie jest gra na konsoli czy telefonie.. Powiedzmy sobie szczerze, nie koncentrujemy się wtedy na odpoczynku, a szukamy ucieczki od książek. ;) Siedząc ciągle w jednej pozycji nasze ciało potrzebuje ruchu, a mózg jakiejś odmiany. W czasie przerwy można więc:
- Zaczerpnąć świeżego powietrza. Tlen, tlen i jeszcze raz tlen!
- Zrobić sobie drzemkę.
- Medytować. Wykonać parę ćwiczeń oddechowych.
- Wykonać kilka ćwiczeń. Może zatańczyć? Może poskakać na skakance? ;)
- Śmiać się! Śmiech świetnie dotlenia mózg, relaksuje i rozluźnia spięte mięśnie.
- Posłuchać muzyki, która doda nam energii.
- Zadzwonić do przyjaciela, bliskich znajdujących się daleko…
- Przenieść notatki i cały ekwipunek w inne miejsce. Mózg lubi zmiany i w nowym miejscu uczy się lepiej. Warto pamiętać jednak o tym, by tym miejscem nie było łóżko, ponieważ mózg kojarzy je z odpoczynkiem. Gdy uczymy się w łóżku szybko doskwiera nam senność.
- Zjeść coś. Lepiej będzie, gdy zjesz coś podczas przerwy, w trakcie nauki mózg ma skupić się na zadaniu a nie na jedzeniu..
- Pamiętaj o odpowiednim świetle. Zbyt ciemne światło może doprowadzić do uszkodzenia wzroku..warto też podczas pracy na komputerze zerkać przez okno patrząc w dal na kilka sekund.
Przypominam o bezpieczeństwie w Internecie- porady znajdują się pod podanym linkiem:
Monika Morka
DRODZY RODZICE
W związku z decyzją MEN i wcześniejszymi informacjami, szkoła nie przestaje uczyć, przechodzi na tryb nauki online. Każdego dnia lekcje są zamieszczane na dzienniku lekcyjnym, na koncie rodzica lub ucznia.
Proszę pamiętać, że najbliższe dwa tygodnie, to nie ferie, tylko czas, który uczniowie mają spędzić w domach. Zapewniamy także ciągłość uczenia się.
Polecamy informacje znajdujące się pod linkiem :
https://www.gov.pl/web/koronawirus/informacje-dla-rodzicow
Dyrektor szkoły, po Decyzji Ministra Edukacji Narodowej wynikającej z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, ogłasza:
Zajęcia w szkole zostaną zawieszone od 12 do 25 marca 2020r.
https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach
Wszystkie niezbędne informacje będą na bieżąco przekazywane Rodzicom na stronie szkoły oraz przez dziennik elektroniczny.
W dniu 5.03 2020 r. uczeń kl. Va Bartosz Poniewierski wziął udział
w XXV Diecezjalnym Konkursie Wiedzy Biblijnej. Rywalizacja była ogromna Bartek zajął 10 miejsce. Gratulujemy tak dobrego wyniku. Życzymy podium za rok.
Grażyna Mojżysz
POCZTA MARZEŃ
Po raz kolejny nasza szkoła włączyła się w akcję „Marzycielskiej Poczty”. W tym roku wolontariusze oraz chętni uczniowie pisali listy do dziesięcioletniego Filipa z Katowic, u którego zdiagnozowano i usunięto guza mózgu. Obecnie chłopiec przyjmuje kolejne cykle chemioterapii i marzy o powrocie do gry w klubie piłkarskim. Mamy nadzieję, że słowa wsparcia i najserdeczniejsze życzenia powrotu do zdrowia, jakie otrzymał Filip, dadzą mu siłę niezbędną do dalszej walki z chorobą. Jesteśmy z Tobą!
Anna Kałusek
ŚWIĘTO PAŃ
9 marca obchodziliśmy Dzień Kobiet w naszej szkole. Z tej okazji Samorząd Uczniowski zorganizował konkurs dla wszystkich dziewcząt na najpiękniejszą fryzurę. Tego dnia na korytarzach szkolnych mogliśmy podziwiać: warkocze, misterne upięcia, fale, loki i koki. Członkowie jury mieli twardy orzech do zgryzienia. Wyniki zostały ogłoszone po długich i burzliwych naradach podczas apelu. Na zakończenie wyjątkowe fryzury uczestniczek konkursu zostały uwiecznione na pamiątkowej fotografii.
Wyniki konkursu:
klasa I
I miejsce: Michalina Stępień
wyróżnienie: Lena Falkowska
wyróżnienie: Zuzanna Kozielska
klasa II
I miejsce: Oliwia Musioł
wyróżnienie: Alicja Patała
klasa III
I miejsce: Emilia Bora
wyróżnienie: Maja Falkowska
wyróżnienie: Karolina Szczotok
klasa Va
I miejsce: Aleksandra Janosz
klasa Vb
I miejsce: Agnieszka Najda
wyróżnienie: Zuzanna Pacia
klasa VIb
I miejsce: Jessica Musioł
klasa VIII
I miejsce: Zuzanna Jeziorowska
WYNIKI SZKOLNEGO KONKURSU ORTOGRAFICZNEGO
21 lutego w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego przeprowadzone zostało dyktando, podczas którego swoją wiedzę z zakresu ortografii i interpunkcji mogli sprawdzić uczniowie klas V i VI. Uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom przygotowania do konkursu. Zwycięzca mógł być jednak tylko jeden. Pierwsze miejsce zajął Franciszek Korbel z kl. Va. Drugą lokatę otrzymał Natan Cymbor z kl. Vb, trzecie miejsce przypadło z kolei Pawłowi Władarzowi z kl. Va. Gratulujemy wygranym i życzymy powodzenia Frankowi, który będzie reprezentował naszą szkołę na dalszym etapie zmagań ortograficznych.
Anna Kałusek
FINAŁ XX EDYCJI AKCJI „GÓRA GROSZA”
W grudniu uczniowie naszej szkoły wzięli udział w zbiórce monet przeprowadzanej w ramach XX edycji akcji „Góra Grosza”. W styczniu członkowie Szkolnego Koła Wolontariatu posortowali i przeliczyli zebrane środki. Okazało się, że razem udało nam się uzyskać ponad 15.000 monet, które ważyły więcej niż 30kg. Najwięcej, bo aż 76,05 zł zebrali trzecioklasiści, drugie miejsce zajęła klasa VIb, a trzecie Vb. Łącznie przekazaliśmy 356,61 zł na potrzeby dzieci wychowujących się poza własną rodziną.
Dziękujemy za okazane serce, pamiętajmy, że "jeden grosz znaczy niewiele, ale Góra Grosza jest największa na świecie"!
Anna Kałusek
XIV edycja programu Insta.Ling 2019/2020
Uczniowie klas VI, VII i VIII po raz kolejny przystąpili do programu Insta.Ling. Poprzez stronę internetową uczniowie zapoznają się z pisownią i ortografią angielskich słówek, utrwalając w ten sposób materiał poznany na lekcjach języka angielskiego. Codzienne powtarzanie danego materiału, poprzez poświęcenie dosłownie kilku minut jest świetną formą ćwiczeń słownictwa. Insta.Ling to nie tylko nauka, ale poprzez wykorzystanie technologii oraz internetu, także świetna zabawa!
Uczniom SP2 życzymy sukcesów oraz dobrej zabawy w świecie angielskich słówek. Powodzenia!
Michalina Janosz- Pawlik