Szkoła Podstawowa nr 2 w Pszowie

 

30 października 2019 uczniowie klas integracyjnych – III i VI a, wzięli udział

w „Festiwalu Osób Niepełnosprawnych” , który odbył się w Rydułtowskim Centrum Kultury. Celem festiwalu było pokazanie talentu naszych uczniów oraz wspólna zabawa. Uczniowie wykonali taniec do piosenki „Bilionera”. Świetnie się zaprezentowali i bardzo zadowoleni wrócili do domu.

Aleksandra Czworowska


W czwartek 17 października uczniowie klasy III udali się do lasu. Podczas spaceru  poszukiwali śladów jesieni. Miały okazję podziwiać poszczególne gatunki drzew. Dzieci poznawały przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Obserwowały las, który kryje w sobie wiele ciekawych tajemnic. Poznali różnorodność szaty roślinnej lasu: drzewa iglaste, liściaste, krzewy, mchy i paprocie, dokonywali pomiarów, aby ustalić wiek drzew.

Dzieci uczyły się prawidłowego zachowania w lesie. Spędzili miło czas na świeżym, zdrowym powietrzu w otoczeniu pięknej przyrody leśnej.

  Pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.

Aleksandra Czworowska


   W październiku wzięliśmy udział w lekcji pt.”Z muzyką przez świat”, którą przeprowadzili wyjątkowi goście, a mianowicie łódzkie trio „Złota Trąbka”. Zaprezentowali nam najbardziej znane utwory muzyki europejskiej i latyno-amerykańskiej.

    Muzycy zaprosili nas do wspólnej zabawy. Wymagała ona od nas znajomości muzyki z filmów W. Disneya. Okazało się, że poradziliśmy sobie z tym zadaniem bardzo dobrze. Wykazaliśmy się świetną znajomością hitów z filmów „Księga dżungli”, „Król Lew”, „Piękna i Bestia”. Nasza wiedza została nagradzana drobnymi upominkami.

 Mieliśmy przyjemność wysłuchania utworów G.Bregovića, G.Verdiego, M.Ravela, M. Theodorakisa. Szczególnie podobały nam się hity latyno-amerykańskie. Mogliśmy się tu wykazać umiejętnościami tanecznymi. Artysci opowiedzieli  nam o instrumentach i zaprosili do wspólnego muzykowania. Okazało się, że gra na instrumencie nie jest prosta i wymaga wyjątkowych umiejętności.

  Spotkanie z łódzkim trio dostarczyło nam wielu wzruszeń. To była udana lekcja muzyki.

Mariola Chmielarz


SUKCESY NASZYCH SZACHISTÓW

 

W dniu 16 października odbyły się Drużynowe Zawody Szachowe w SP1 Wodzisław Śl. Reprezentanci naszej szkoły w składzie: Robert Patała, Dawid Górecki, Jakub Czyż, Alicja Polnik, wywalczyli II miejsce na szczeblu powiatu i tym samym zakwalifikowali się do udziału w rejonie.

 

17. 10. 2019 nasza drużyna na następnym szczeblu zawodów, wykazała się wspaniała grą. Ostatecznie zakończyliśmy rywalizację na II miejscu w rejonie.

 

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

 

 Bogusława Konieczny


PROFILAKTYKA

STOP HEJTOWI!

W dniach 8 i 17 października uczniowie naszej Szkoły oficjalnie przyłączyli się do akcji Stop hejtowi!, organizowanej przez Miejski Ośrodek Kultury w Pszowie w ramach cyklicznej imprezy Rock Trendy. Młodzi ludzie są szczególnie narażeni na wszechobecny hejt w wirtualnym świecie. Niestety, młodzież szkolna również bardzo często przyczynia się do rozpowszechniania przemocy słownej. Uczniowie klas VI, VII i VIII mieli okazję uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez panią Michalinę Sulską, która jest pomysłodawcą i współorganizatorem akcji Stop hejtowi. Nasz gość przedstawił uczniom szczegóły dotyczące akcji. Co więcej, uczniowie dowiedzieli się jakie są główne przyczyny oraz konsekwencje moralne i prawne hejtowania w sieci. Młodzież z zaangażowaniem wysłuchała prelekcji. Na koniec uczniowie odegrali scenki, w których wcielili się w role osób, których dotyka przemoc w sieci oraz podzielili się swoimi odczuciami. Nie ulega wątpliwości, że akcja Stop hejtowi, skierowana głównie do osób młodych, jest bardzo potrzebną inicjatywą. Dziękujemy pani Michalinie za odwiedziny w naszej Szkole. Nie pozostaje nam nic innego, jak głośno wykrzyczeć: STOP HEJTOWI!

Michalina Janosz-Pawlik


 

„Wykształcenie to dobro, którego nikt nie jest w stanie nas pozbawić”.

Pod takim hasłem obchodziliśmy w Szkole Podstawowej nr 2 w Pszowie Dzień Komisji Edukacji Narodowej. Ta uroczystość to dobra okazja do złożenia podziękowań i życzeń nauczycielom, pedagogom i pracownikom administracyjnym za trud, jaki wkładają w nauczanie i kształcenie młodzieży.

Spotkanie rozpoczęła dyrektor szkoły, pani Dorota Sobala, która podziękowała wszystkim za zaangażowanie w pracę, cierpliwość, wyrozumiałość, życzliwość, jaką obdarzają uczniów, za twórczy zapał, dzięki któremu  uzyskują oni nagrody i wyróżnienia. Życzyła nauczycielom wytrwałości w dążeniu do celów i spełnienia zawodowego.

  Następnie głos zabrał Burmistrz Miasta Pszów, pan Czesław Krzystała, który w imieniu władz podziękował i pogratulował pedagogom, oraz dyrektor ZOPO, pani Mirella Ogrocka i przewodnicząca Rady Rodziców, pani Sylwia Procek.

   Pani dyrektor szczególnie ciepło powitała pierwszoklasistów i ich rodziców.

W części artystycznej zaprezentowali się uczniowie ze szkolnego koła teatralnego, którzy zaprosili  swych młodszych kolegów z klasy pierwszej do wspólnej zabawy. Maluchy  świetnie poradziły sobie z testem, a na pytania odpowiadały śpiewająco. Dumni,  z radością poddały się pasowaniu na pierwszoklasistę.

  Uczniowie klasy ósmej zaprezentowali scenki z życia szkoły. W humorystyczny sposób opowiedzieli o pracy nauczycieli, ich spotkaniach z rodzicami i metodach radzenia sobie ze szkolnymi wyzwaniami.

  Ten wspólnie  spędzony czas pokazał, że wszyscy tworzymy niepowtarzalną, pełną ciepła  atmosferę.

 Mariola Chmielarz


PROFILAKTYKA- CODE WEEK 2019- BEZPIECZNIE W SIECI

W ramach tegorocznych obchodów CodeWeek uczniowie naszej szkoły już po raz kolejny brali udział w warsztatach kodowania. Klasy młodsze kodowały na papierze a klasy starsze doskonaliły umiejętność programowania w Internecie. Wszyscy uczniowie odpowiedzieli na pytanie:  Jak być bezpiecznym w Internecie?
W życiu codziennym dbamy o swoje bezpieczeństwo unikając np. rozmów z nieznajomymi na ulicy lub wychodzenia samotnie z domu późnym wieczorem.
Podobnie w sieci, aby być bezpiecznym, powinniśmy przestrzegać kilku ważnych zasad.
Uczniowie wiedzą, że mają prawo:

- przerwać kontakt (rozmowę, korespondencję), kiedy ktoś wypytuje Cię o Twoje dane np. imię, nazwisko, adres, numer szkoły lub namawia do wysłania Twojego zdjęcia,

- odmówić rozmowy na tematy intymne,

- powiedzieć rodzicom lub innym zaufanym dorosłym, kiedy ktoś poznany w sieci namawia Cię na spotkanie w świecie realnym

Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo w sieci:

- należy używać nicku/pseudonimu zamiast imienia i nazwiska,
- należy być ostrożnym przy wysyłaniu i zamieszczaniu w sieci swoich zdjęć – nigdy nie wiesz, co dalej się z nimi stanie,
- nie należy rozmawiać z osobami z sieci na tematy intymne,
- nie należy podawać nikomu swoich loginów i haseł – ktoś inny podając się za Ciebie może np. wysyłać Twoim znajomym przykre wiadomości,
- należy używać trudnych do odgadnięcia haseł np. składających się ze słowa i cyfr,
- pamiętaj, aby wylogować się z poczty e-mail lub portalu społecznościowego, kiedy skończysz z nich korzystać!

 Monika Morka


 

4.10 2019r  obchodzimy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM)

 

Nasza szkoła jest Organizatorem Lokalnym akcji. Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami są właśnie uczniowie. Tworzą oni specjalne Komisje oraz Patrole Egzaminacyjne. Zaopatrzeni są w losy i przepytują innych kolegów oraz dorosłych.

 

W tym roku w akcji bierze udział 5862 szkoły z całego świata . Nasza szkoła otrzymała Licencję nr 1077/2019, która upoważnia do przeprowadzenia akcji w szkole i  okolicy.

 

Każda osoba, która odpowie (ustnie lub pisemnie) na 5 pytań z losu, otrzymuje tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia oraz imienną legitymację.

 

 Na terenie naszej szkoły pracują cztery  komisje egzaminacyjne. Uczniowie na przerwach znajdują się na korytarzach.

 

Posiadana legitymacja jest ogromną motywacją dla dzieci do dalszego pogłębiania wiedzy matematycznej i osiągania lepszych wyników w szkole.

 

 

 

Podsumowanie akcji :Tytuły "Eksperta Tabliczki Mnożenia" uzyskały 92 osoby – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 oraz  rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, pracownicy szkoły i goście, którzy w tym dniu przystapili i zdali egazmin.

 

Wszystkim gratulujemy odwagi przystąpienia do testu i dobrego wyniku!

 

Anna Jęczmionka


Ludzie, ludziom zgotowali ten los... 

4 października uczniowie klasy 8 wzięli udział w wyjeździe do Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Zwiedzili teren byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady - zarówno Auschwitz I jak i Auschwitz II-Birkenau. Miejsce to jest symbolem Holokaustu i nazistowskich zbrodni popełnionych na Polakach i  innych narodowościach. 

Uczniowie złożyli wiązankę kwiatów pod ścianą śmierci przy murze dziedzińca między blokiem 10 i blokiem 11 w Auschwitz I, przed którą przez dwa lata, od jesieni 1941 do jesieni 1943 r. esesmani zamordowali kilka tysięcy osób. 

Jak napisała była więźniarka obozu, francuska pisarka Charlotte Delbo, (była jedną z 49 kobiet, które przetrwały pobyt w obozie i spisała wspomnienia z tego okresu), było to miejsce, w którym wszyscy „Spodziewali się najgorszego – ale nie tego, co niewyobrażalne”.

W KL Auschwitz zamordowano co najmniej 1,1 mln osób.

Barbara Mertas-Mikołajec

 

 


 

 

 


 

 

BohaterON – włącz historię

 

Nasza szkoła we wrześniu tego roku wzięła udział w akcji BohaterON - włącz historię! To ogólnopolska kampania mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Jest realizowana od 2016 r. Za pośrednictwem kampanii promuje się patriotyczne postawy i tożsamość narodową w Polsce i poza jej granicami, a także tworzy wspólnotę pamiętającą o historii naszego kraju i jego bohaterach przez cały rok.

 

 Uczniowie klas 5-8 wykonali w różnych technikach kartki i laurki z życzeniami dla uczestników Powstania Warszawskiego. Zostały one wysłane do fundacji Sensoria, która organizuje akcję i przekazuje kartki powstańcom. Więcej informacji o akcji na www.bohateron.pl. Przykłady prac uczniów – na stronie naszej szkoły w zakładce: galeria.

 

Barbara Mertas-Mikołajec


 

Dzień Chłopaka 

 

30 września był wyjątkowym dniem w naszej szkole. Swoje święto obchodzili wówczas wszyscy chłopcy. Z tej okazji zorganizowano również szkolną dyskotekę, w której wzięli udział chętni uczniowie. Dzieci tańczyły przy dźwiękach ulubionych piosenek, aktywnie brały również udział w konkursach i zabawach prowadzonych przez starszych kolegów i koleżanki. Uczniowie świetnie się bawili i miło spędzili czas. Mamy nadzieję, że to nie ostatnia taka impreza w naszej szkole.

 

Wszystkim Panom, tym małym i tym dużym, raz jeszcze składamy najserdeczniejsze życzenia z okazji ich święta. 

 

Anna Kałusek


Międzynarodowy Dzień Języków Obcych 2019r. 

W dniu 27 września po raz kolejny uczniowie naszej szkoły włączyli się w akcję obchodów Międzynarodowego Dnia Języków Obcych. W tym roku to uczniowie  klasy VII przygotowali audycję radiową dotyczącą tego szczególnego dnia. Uczniowie zadbali także o wystrój szkoły. Każde drzwi zostały przyozdobione specjalnymi plakatami, na których umieszczono sposoby powitania i pożegnania w różnych językach oraz zabawne i wyjątkowe zwroty. Teraz wiemy już kim jest gattara (starsza kobieta, poświęcająca życie kotom - język włoski) oraz czym jest tsundoku (namiętne kupowanie książek, których się nie czyta - język japoński). 

            Na lekcjach języka angielskiego i niemieckiego uczniowie rozwiązywali quizy i rebusy językowe oaz grali w gry przygotowane przez p. Michalinę Janosz-Pawlik, p. Elżbietę Wolską i p. Adrianę Moczałę. 

            Kolejny Dzień Języków już za rok!


 

Pamiętając o przeszłości – myśląc o przyszłości.

 

W dniu 24 września uczniowie klas 5 naszej szkoły wzięli udział w wyjątkowych zajęciach realizowanych w podziemiach Sztolni Królowa Luiza w Zabrzu. Uczniowie poprzez zabawę dowiadywali się o historii górnictwa na Górnym Śląsku, zastosowaniu węgla, tradycjach górniczych oraz realiach pracy w kopalni. Po otrzymaniu stroju roboczego i kasków z lampą górniczą sami urabiali kilofem węgiel, cięli drewno na stemple, (słupy podpierające strop chodnika górniczego), oraz wzięli udział w improwizowanej akcji ratowniczej. Po „bajtelszychcie” uczniowie udali się do Centrum Symulacji Medycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Zabrzu. Tu poznali w jaki sposób przyszli lekarze, stomatolodzy i ratownicy medyczni przygotowują się do pracy z pacjentami. Zobaczyli specjalne fantomy, na których uczą się studenci. Sami także mogli np. sprawdzić stan zdrowia pacjenta przed operacją, poznać urządzenia medyczne potrzebne do jego monitorowania. Na sali, gdzie uczą się przyszli stomatolodzy sami mogli przeprowadzić zabieg usunięcia zęba. Sensacją były zajęcia w prawdziwym ambulansie umieszczonym na ostatnim piętrze Centrum Symulacji. Wyjazd odbył się w związku z realizacją w naszej szkole zajęć z preorientacji zawodowej oraz innowacji z zakresu historii regionalnej „U nas – na Śląsku”.
Barbara Mertas-Mikołajec


 

#CODEWEEK 2019!!!!

Od 5 do 20 października w całej Europie, w tym oczywiście w Polsce, będziemy świętować Europejski Tydzień Kodowania, czyli #CodeWeek2019. Na czym polega to świętowanie? Na świetnej zabawie!

Europejski Tydzień Kodowania to …

wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko! Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. W skrócie: jeśli wiesz co nieco o programowaniu – w trakcie CodeWeek dowiesz się jeszcze więcej, jeśli o programowaniu nie wiesz nic – CodeWeek to świetna okazja, by zacząć swoją przygodę z kodami i robotami. Zapewniamy – to prostsze, niż Wam się wydaje! W naszej szkole w dniach 7-11.10.2019r. uczniowie wszystkich klas wezmą udział w działaniach związanych z kodowaniem i programowaniem!

Po co nam to programowanie? To nie tylko ścieżka kariery. To przede wszystkim nauka, która daje szansę na zdobycie uniwersalnych kompetencji – kluczowych nie tylko dla dzieciaków, ale i bardzo przydatnych w dorosłości. Wbrew popularnej opinii - programowanie to nie tylko siedzenie przed komputerem, ale to przede wszystkim ćwiczenie logicznego myślenia, spostrzegawczości, koncentracji uwagi czy umiejętności matematycznych. Projektowanie prostych komputerowych algorytmów daje dzieciom (i wielu dorosłym) poczucie sprawczości oraz uczy zadaniowego podejścia do problemów. Praca w zespołach, czy szukanie wspólnych rozwiązań, pomagają doskonalić także kompetencje społeczne. Nie trzeba być matematycznym orłem, by być świetnym programistą. Dajemy słowo – humaniści także sobie poradzą!

Programowanie to frajda!

 

  Monika Morka


 

„Sprzątanie świata”

 

Od 1994 roku Polska uczestniczy w międzynarodowej kampanii „Sprzątanie świata”. 

Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem: „Nie śmiecimy-sprzątamy-zmieniamy”. 

„My, uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2, czujemy się odpowiedzialni za miejsce, w którym żyjemy. Podejmujemy więc działania, dzięki którym nauczymy się nie śmiecić. Będziemy starać się być coraz bardziej odpowiedzialni ekologicznie”- apelowała do nas koleżanka z klasy VIII, Karolina. My czujemy się odpowiedzialni za nasze miasto, dlatego wraz z nauczycielami wyruszyliśmy na poszukiwanie śmieci, które leżą poza miejscami przeznaczonymi do ich składowania. Odpady nie tylko szpecą krajobraz, ale są też niebezpieczne dla ludzi i zwierząt. Akcja „Sprzątanie świata” to dobra lekcja, na której uczymy się, w jaki sposób szanować środowisko. Dlatego chętnie promujemy działania zmierzające do poprawy wizerunku Pszowa, naszej małej Ojczyzny. Razem możemy przecież zdziałać więcej. Dlatego: „Nie śmiecimy-sprzątamy-zmieniamy”.

 Mariola Chmielarz


PROFILAKTYKA

Nasza szkoła zgodnie z definicją Zbigniewa Gasia koncentruje się na wzajemnie ze sobą powiązanych obszarach wychowania i profilaktyki:

- wspomaganiu ucznia w radzeniu sobie z trudnościami zagrażającymi jego prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu,

- ograniczaniu i likwidowaniu czynników ryzyka, które zaburzają prawidłowy rozwój i dezorganizują zdrowy styl życia,

- inicjowaniu i wzmacnianiu czynników chroniących, które sprzyjają prawidłowemu rozwojowi oraz umożliwiają prowadzenie zdrowego stylu życia.

We wrześniu uczniowie w ramach profilaktyki zachowań ryzykownych uczestniczyli w warsztatach przeprowadzonych przez pedagoga szkolnego pt.: Plotka, obmawianie, kłamstwo- uważaj!

Po wysłuchaniu wiersza M. Terlikowskiej uczniowie podali jego tytuł: „Plotka”, zostały omówione konsekwencje plotki, obmawiana i kłamstwa. Temat uczniom był bardzo dobrze znany i podawali sporo przykładów z własnego doświadczenia. Liczymy na to, że uświadomieni młodzi będą uważali na to czego słuchają o innych, będą wiedzieli jak sprawdzić czy czasem nie jest to plotka oraz sami będą rozpowszechniać tylko dobre i sprawdzone informacje według mądrości: „ Jeśli złe wiadomości nie są przyjęte, pozostają własnością osoby, która nosi je w sobie".


 

            15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki. Brzmi to zabawnie. Dzień ten związany jest z kreatywnością i odkrywaniem talentów, które drzemią w każdym z nas. W naszej szkole obchodziliśmy go 16  września. Była to okazja do odkrycia swoich pasji i  być może przyszłych predyspozycji zawodowych. Uczniowie całej szkoły przygotowali po raz kolejny drzewo swoich talentów- kropka to tylko początek – mała inspiracja.

 

Wszystkim gratuluję  i życzę dalszego rozwijania i pomnażania Waszych talentów.

 

Anna Jęczmionka


 

Narodowe Czytanie w naszej szkole 

 

„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”

 

Wisława Szymborska 

 

11 września z inicjatywy nauczycielek języka polskiego nasza szkoła po raz pierwszy aktywnie włączyła się w ogólnopolską akcję Narodowego Czytania, której celem są propagowanie bogactwa polskiej literatury, popularyzacja czytelnictwa oraz wzmacnianie tożsamości narodowej. Zgodnie z decyzją pary prezydenckiej lekturami Narodowego Czytania 2019 zostało 8 polskich nowel.

 

Spotkanie odbyło się po lekcjach i uczestniczyli w nimi chętni uczniowie z klas V-VIII. Najpierw przedstawiono krótką prezentację multimedialną zawierającą informacje dotyczące: genezy akcji, cech gatunkowych noweli oraz życia i twórczości Elizy Orzeszkowej. Następnie odczytano wybrane fragmenty noweli pt. „Dobra pani”. We wspólnej lekturze wzięli udział zarówno nauczyciele (panie polonistki oraz szkolna bibliotekarka – pani Bogusława Konieczny), jak i ochotnicy spośród uczniów. Wszyscy uważnie wysłuchali zaprezentowanych fragmentów noweli. Znalazł się również czas na wyrażenie swoich spostrzeżeń i refleksji na temat przeczytanego utworu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom spotkania i mamy nadzieję, że udział w Narodowym Czytaniu stanie się tradycją naszej szkoły!

 

 

 

Anna Kałusek

 

 


W poniedziałki i środy świetlica czynna do godziny 15.30 w pozostałe dni do 16.00

 


PROFILAKTYKA

 

Dzielnicowi z Posterunku Policji w Pszowie dniu 5.09.2019r. spotkali się z uczniami naszej szkoły. Podczas wizyty policjanci rozmawiali z dziećmi na temat bezpiecznych zachowań w domu, „na podwórku” oraz szkole. Uświadamiali uczniów, co do różnego rodzaju zagrożeń oraz wskazywali, jak należy postępować, aby ich unikać.
Funkcjonariusze zwrócili również uwagę na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przypomniano dzieciom podstawowe przepisy w tym zakresie.

 

Monika Morka

 


„PRZERWANY MARSZ” - UROCZYSTA INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2019/2020

 

2 września o godzinie 9:00 po dwóch miesiącach odpoczynku spotkaliśmy się znów w szkolnych murach. Tego dnia, mimo niesprzyjającej aury, na twarzach uczniów widoczne były radość i podekscytowanie. Szkolne koło teatralne działające pod opieką pani Felicji Urbanek zaprezentowało krótki program artystyczny, w którym pożegnało wakacje i powitało nadchodzący rok szkolny.

Aby uczcić 80. rocznicę wybuchu II wojny światowej, nasza szkoła wzięła udział w akcji „Przerwany marsz” organizowanej przez Radę Dzieci i Młodzieży Rzeczypospolitej Polskiej. Inicjatywa ta miała na celu symboliczne dokończenie przerwanego, w związku z wybuchem II wojny światowej, marszu ówczesnej młodzieży do szkół. Razem z tegorocznymi pierwszoklasistami próg sali gimnastycznej przestąpił gość honorowy – pan Ignacy Basztoń – pszowski przedstawiciel pokolenia Dzieci Wojny. W kilku słowach wyjaśnił on uczniom, z jakimi problemami przyszło mu się borykać w czasach młodości. Uczestnictwo w akademii razem ze współczesną młodzieżą stało się symbolicznym dowodem na to, że poniesione przez niego i jego rówieśników trudy nie poszły na marne. To spotkanie z pewnością umożliwiło uczniom przeżycie cennej lekcji historii i patriotyzmu.

Na zakończenie głos zabrała pani Dyrektor – Dorota Sobala, która powitała uczniów i pracowników szkoły, życząc wszystkim wielu sukcesów w nadchodzącym roku. Szczególnie serdecznie przywitani zostali pierwszoklasiści, którzy z rąk wychowawczyni pani Ewy Mąki odebrali tradycyjne „tyty”. Uczniom życzymy, aby nauka okazała się przyjemna i owocna. Powodzenia!

Anna Kałusek

 


Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020 odbędzie się 2.09.2019r. o godzinie 9.00

Już teraz zachęcamy do wypełniania kart zgłoszeniowych na świetlicę szkolną


 

Czas wakacyjnych remontów….

 

W okresie wakacji w Szkole Podstawowej nr 2 w Pszowie wykonano prace remontowe poprawiające standard i ergonomię funkcjonującej kuchni i jadalni. Prace zostały wykonane po otrzymaniu wsparcia finansowego na realizację zadania w ramach modułu 3 wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu”. Uzyskano wsparcie w wysokości prawie 80 tysięcy, z czego 20% stanowił wkład własny sfinansowany przez organ prowadzący szkołę Miasto Pszów 

 

W ramach uzyskanego wsparcia wykonano nowe posadzki w kuchni (pomieszczenie przygotowania posiłków i zmywalnia ), obłożono ściany kuchni do wysokości 2 m płytkami ceramicznymi, wymieniono stare okienka podawcze. Wymieniono stare drzwi, wykonano sufit podwieszony i  ledowe oświetlenie oraz niezbędne przeróbki instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej i wentylacyjnej, malowanie po remoncie pomieszczeń kuchni.

 

Oprócz  prac remontowych wymieniono drewniane szafki i stoły na szafki i stoły ze stali nierdzewnej oraz doposażono kuchnię w nowy sprzęt AGD (kuchnią elektryczną sześciopłytową z  piekarnikiem elektrycznym i wyciągiem,  chłodziarko-zamrażarkę), a także armaturę i garnki.

 

Modernizacja kuchni była koniecznością, ponieważ ostatni  remont pomieszczeń kuchennych miał miejsce na początku lat 90-tych.

 

Stołówka wydaje dziennie ok. 100 obiadów.

 

Oprócz remontu kuchni w te wakacje odmalowano również salę gimnastyczną i szatnie uczniowskie.

 

 

 


Ważny komunikat dla Rodziców dotyczący ubezpieczenia NNW Szkolne

Szanowni Rodzice,

 

Niniejszym informujemy, iż w roku szkolnym 2019/2020 nasza szkoła postanowiła nie decydować o wyborze oferty grupowego ubezpieczenia NNW, tzw. NNW szkolne.Nie znaczy to jednak, że kwestie bezpieczeństwa uczniów są nam obojętne.

Spośród ofert ubezpieczenia NNW Szkolnego, jakie otrzymaliśmy od różnych Towarzystw,za najbardziej korzystne uznaliśmy indywidualne ubezpieczenie NNW z oferty Generali T.U. S.A. dostępne na stronie www.bezpieczny.pl(zakładka Dziecko). Brak decyzji o ubezpieczeniu grupowym pozwala nam na pozostawienie Rodzicom niezależności w wyborze ubezpieczenia dostosowanego do jego oczekiwań, preferencji
i potrzeb.

Z tego względu polecamy skorzystanie z portalu Bezpieczny.pl, gdzie Rodzic spośród
6 wariantów ubezpieczenia może wybrać zakres i składkę, które najbardziej odpowiadają jego oczekiwaniom.
Dodatkowo, jako placówka otrzymaliśmy specjalny link umożliwiający Państwu zakup indywidualnego ubezpieczenia z 10% zniżką, przez co jest ono tańsze niż ubezpieczenie grupowe.

https://bezpieczny.pl/szkola-podstawowa-gimnazjum/20092


Dodatkowym atutem oferty Bezpieczny.pl jest możliwość - w ramach jednej polisy - ubezpieczenia wszystkich swoich dzieci, będących w różnym wieku i na różnym etapie nauczania, uczęszczających do innych placówek, z możliwością wybrania dla każdego z nich innego wariantu ubezpieczenia.

Przy zakupie ubezpieczenia na portalu Bezpieczny.pl zachęcamy do skorzystania
z powyższego linku lub własnoręcznego wpisania przy zakupie dedykowanego
Kodu Opiekuna 20092 obie te opcje gwarantują uzyskanie 10% rabatu od składki na wszystkie ubezpieczone dzieci.

Rodzice, którzy już w zeszłym roku skorzystali z oferty Bezpieczny.pl, przed zakończeniem ochrony ubezpieczeniowej otrzymają stosowne powiadomienia o możliwości kontynuacji umowy ubezpieczenia (wiadomość e-mail i SMS) z zachowaniem 10% zniżki.

W sprawie wszelkich pytań czy wątpliwości odnośnie ubezpieczeń na portalu Bezpieczny.pl prosimy o kontakt z :

 

 Sergiusz Grzenia

 Tel. 794684452 lub 668219352

Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 


!!! Pierwsza wywiadówka odbędzie się 3.09.2019r. o godzinie 17.00 !!!

 


Zakończenie roku 2018/2019

 

19 czerwca w naszej szkole odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2018/2019. Najpierw głos zabrała Pani Dyrektor – Dorota Sobala. W kilku słowach pogratulowała uczniom osiągniętych wyników i podziękowała nauczycielom za trud włożony w pracę dydaktyczną. Życzyła wszystkim udanego wypoczynku i raz jeszcze przypomniała o zasadach bezpiecznego spędzania wakacji. Następnie wręczono świadectwa i nagrody książkowe uczniom, którzy w bieżącym roku szkolnym uzyskali świadectwa z wyróżnieniem. O oprawę artystyczną zadbała niezawodna pani Felicja Urbanek.

Pani Dyrektor podziękowała również serdecznie pani Annie Burek, która od ośmiu lat związana była z życiem szkoły, a od sześciu pełniła funkcję przewodniczącej Rady Rodziców.

W ten wyjątkowy i pełen wzruszeń dzień po raz pierwszy od wielu lat mury naszej szkoły opuścili ósmoklasiści. Absolwenci przygotowali program artystyczny, w którym wyrazili swoją wdzięczność wobec całego grona pedagogicznego oraz symbolicznie przekazali insygnia władzy uczniowskiej przedstawicielom klasy siódmej. Uroczyste podziękowania odebrali również najbardziej aktywni i zaangażowani rodzice.

Teraz przed uczniami dwa miesiące zasłużonego wypoczynku. Życzymy im spokojnych wakacji i bezpiecznego powrotu we wrześniu z zapasem nowych sił do wytężonej pracy, a ósmoklasistom powodzenia i wielu sukcesów w nowych szkołach!

 

Anna Kałusek

 


PROCEDURY OBOWIĄZUJĄCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W PSZOWIE OD 1 WRZEŚNIA 2020


Ogólne procedury obowiązujące w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 w PSZOWIE od 1 września 2020 roku, opracowane na podstawie wytycznych MEN, MZ I GIS

 

Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych lub w izolacji.

Na terenie szkoły mogą przebywać tylko uczniowie i pracownicy.

Wszyscy uczniowie i pracownicy po wejściu do szkoły zobowiązani są zdezynfekować ręce.

Do szkoły uczniowie wchodzą dwoma niezależnymi wejściami, nie wcześniej jak  o godz.7.45:

- uczniowie klas I – III wejściem od holu

- uczniowie klas IV –VIII głównym wejściem.

Uczniowie przychodzący do szkoły przed 7.45 wchodzą do szkoły głównym wejściem i oczekują na zajęcia w świetlicy szkolnej.

Rodzice odprowadzający dzieci do szkoły nie wchodzą do budynku, lecz pozostawiają swoje dzieci pod opieką pracownika szkoły

Uczniowie po wejściu do szkoły udają się bezpośredni do swoich klas, z uwzględnieniem pkt.8 i 9.

Uczniowie klas I – III po skończonych głównych zajęciach edukacyjnych opuszczają szkołę wyjściem przez hol. Natomiast uczniowie korzystający z zajęć dodatkowych wychodzą ze szkoły wyjściem głównym.

Rodzice odbierający dzieci po zajęciach oczekują  przed budynkiem szkolnym.

Dzieci, które nie ukończyły 7 roku życia są odbierane ze szkoły na podstawie oddzielnych przepisów

Zajęcia edukacyjne dla poszczególnych klas odbywają się w przydzielonej dla danego oddziału sali lekcyjnej, gdzie również uczniowie klas IV,VII i VIII przebierają obuwie i pozostawiają wierzchnią odzież.

Klasy I-III oraz VI a i VI b buty i wierzchnią odzież pozostawiają w wyznaczonych przez wychowawców szafkach.

Uczniowie mogą opuścić salę lekcyjną tylko z opiekunem w wyznaczone miejsce
 i w określonym czasie.

Sale lekcyjne i korytarze powinny być wietrzone przynajmniej raz na godzinę w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.

W trakcie pobytu w szkole uczeń musi być wyposażony w maseczkę (używaną
w określonych sytuacjach) i zachowywać bezpieczny odstęp od uczniów i pracowników szkoły oraz przestrzegać podstawowych zasad higieny:

- częste mycie rąk (szczególnie przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety),

- ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

Każdy uczeń ma możliwość pozostawienia w klasie przyborów szkolnych
i podręczników w przydzielonej szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się  przyborami szkolnymi między sobą.

Do odwołania w szkole nie działa dzwonek. Nauczyciel organizuje przerwy dla uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 minut

W miarę możliwości zajęcia mogą odbywać się na świeżym powietrzu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Zajęcia pozalekcyjne odbywają się przed lub po obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w wyznaczonych salach. W trakcie tych zajęć obowiązują takie same zasady bezpieczeństwa jak podczas zajęć  edukacyjnych.

Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Wszelkie sprawy do załatwienia w sekretariacie lub Dyrektora Szkoły odbywają się poprzez skrzynkę na listy znajdującą się w przy głównym wejściu do budynku szkoły, telefonicznie, e-mailowo lub przez dziennik elektroniczny Librus. W szczególnych, koniecznych sytuacjach rodzice mogą załatwiać sprawy w sekretariacie osobiście.

Korzystanie z biblioteki szkolnej, świetlicy i stołówki określają odrębne procedury.

Zasady zachowania w wypadku podejrzenia lub potwierdzenia zakażenia koronawirusem określają odrębne procedury

Zasady kontaktu z rodzicami w przypadku pogorszenia się stanu zdrowia dziecka oraz odbieranie dziecka ze szkoły określają odrębne procedury



Procedura postępowania w przypadku podejrzenia u ucznia zakażenia koronawirusem obowiązująca w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 W PSZOWIE

 

  1. Uczeń, który podczas pobytu w szkole źle się poczuje jest zobowiązany natychmiast przekazać informację o swoich dolegliwościach nauczycielowi, pod opieką którego jest w tym czasie.
  2. Nauczyciel opiekujący się oddziałem natychmiast powiadamia dyrektora szkoły o złym samopoczuciu ucznia i występujących objawach.
  3. Dyrektor kieruje do oddziału, w którym przebywa uczeń osobę, która przejmuje opiekę nad uczniem podejrzanym o zakażenie.
  4. Osoba wyznaczona przez dyrektora bezzwłocznie zaprowadza ucznia do wyznaczonego pomieszczenia zapewniającego izolację.
  5. Nauczyciel oddziału pozostaje z resztą uczniów w sali zapewniając im opiekę i bezpieczeństwo.
  6. Osoba opiekująca się uczniem w izolacji nakłada mu maskę (jeśli ma więcej niż 4 lata) i zabezpiecza siebie, zakładając fartuch ochronny, rękawiczki i maskę i pozostaje z nim w izolacji do odwołania.
  7. Dyrektor szkoły powiadamia rodziców o złym samopoczuciu dziecka i występujących objawach oraz informuje o podjętych działaniach.
  8. Rodzice zobowiązani są niezwłocznie stawić się w szkole.
  9. Dyrektor szkoły po konsultacji z rodzicami :

1)      w przypadku niejednoznacznych, grypopodobnych objawów kontaktuje się z placówką POZ, by uzyskać poradę w sprawie dalszego postępowania,

2)      w przypadku jednoznacznych objawów kontaktuje się ze stacją sanitarno-epidemiologicznej powiadamiając o zaobserwowanych objawach u dziecka będącego pod opieką szkoły. Pracownik stacji na podstawie wywiadu rekomenduje sposób postępowania.

3)      w przypadku nasilających się objawów dyrektor dzwoni pod numer alarmowy 112.

 

  1. Po przyjeździe rodziców do szkoły opiekę nad dzieckiem przejmują rodzice i postępując zgodnie z zaleceniami stacji sanitarno-epidemiologicznej:

1)      zawożą dziecko do szpitala, jeśli występująca gorączka powyżej 38 0C, kaszel czy duszność wymagają konsultacji w szpitalu zakaźnym, 

2)      w przypadku niejednoznacznych objawów zabierają dziecko do domu, kontrolują stan jego zdrowia, mierzą mu regularnie temperaturę. Kiedy pojawiają się objawy właściwe dla zakażenia koronawirusem kontaktują się z sanepidem, informując, jakie objawy zaobserwowali i od kiedy one występują (może być konieczna izolacja w szpitalu i przeprowadzenie diagnostyki w kierunku koronawirusa).

  1. 11.   W przypadku, gdy dziecko zostało skierowane do szpitala celem dalszej diagnostyki i wykonania testów na obecność wirusa państwowy powiatowy inspektor sanitarny zawiadamia   o tym dyrektora szkoły, a następnie w porozumieniu podejmują dalsze kroki profilaktyczne.
  1. 12. Dyrektor szkoły mając wiedzę o podejrzeniu przypadku zakażenia u dziecka zgłasza ten fakt do powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i postępuje zgodnie z zaleceniami

     13. Dyrektor szkoły informuje organ prowadzący, w ustalony sposób, o sytuacji w szkole.


 

Procedura postępowania w razie potwierdzenia zakażenia koronawirusem ucznia lub pracownika szkoły

 

  1. Inspektor sanitarny informuje dyrektora szkoły o przypadkach zakażenia koronawirusem potwierdzonych dodatnim testem oraz przeprowadza w szkole wywiad epidemiologiczny służący zgromadzeniu informacji o osobach, które mogły mieć styczność z zakażonym dzieckiem lub pracownikiem szkoły.
  2. Dyrektor szkoły, we współpracy ze służbami sanitarnymi ustala, w jaki sposób należy identyfikować osoby, które miały bliski kontakt z zakażoną osobą.
  3. Dyrektor szkoły informuje pracowników oraz rodziców dzieci uczęszczających do szkoły o potwierdzonym przypadku zakażenia koronawirusem i przedstawia kryteria kwalifikacji osób do dalszego postępowania. Jako bliski kontakt z zakażonym dzieckiem lub pracownikiem uznaje się:

 przebywanie w tym samym czasie i w tych samych miejscach, co osoba zakażona,

pozostawanie w bezpośrednim kontakcie lub w odległości mniej niż 2 metry od osoby zakażonej przez ponad 15 minut,

praca w bliskiej odległości,

prowadzenie rozmowy twarzą w twarz z osobą zakażoną przez dłuższy czas,

 przebywanie w tej samej sali lub innym pomieszczeniu szkoły z osoba zakażoną.

  1. Dyrektor szkoły, w porozumieniu z państwowym inspektorem sanitarnym przygotowuje listę osób, które potwierdziły styczność z osobami zakażonymi koronawirusem.
  2. Sekretarz szkoły sporządza wykaz wskazanych osób,
  3. Inspektor sanitarny decyduje, które osoby z kontaktu z osobą zakażoną COVID-19, wymienione w wykazie zostaną zobowiązane do poddania się kwarantannie oraz wyznacza datę jej rozpoczęcia i zakończenia.
  4. Rodzice dziecka lub pracownik szkoły mają obowiązek zastosowania się do nakazu i przestrzegania wydanych zaleceń zgodnie z obowiązującymi przepisami
  5. Osoby będące na kwarantannie, w przypadku pojawienia się objawów charakterystycznych dla zakażenia koronawirusem powinni bezzwłocznie, telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną i zastosować się do zaleceń.
  6. Dyrektor szkoły opracowuje plan postępowania pozwalający utrzymać działalność szkoły w sytuacji, gdy znaczna liczba pracowników odbywać będzie kwarantannę i w związku z tym nie podejmie pracy.
  7. Po zakończeniu kwarantanny i braku objawów COVID-19, automatycznie:

  pracownik może wrócić do pracy,

  dziecko może uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez szkołę.

Należy postępować zgodnie z obowiązującymi przepisami

  1. Nauczyciele i inni pracownicy szkoły, którzy nie przebywali w bliskim otoczeniu ani nie miały bliskiego kontaktu z osobą zakażoną mogą bez zmian wykonywać swoją pracę a pozostali uczniowie przychodzić do szkoły i uczestniczyć w zajęciach.
  2. Wszystkie osoby (pracownicy szkoły i uczniowie), które nie miały bliskiego kontaktu z osobą zakażoną, ale źle się poczują nie mogą przychodzić do szkoły. Powinny pozostać w domu i zasięgnąć porady lekarza lub telefonicznie powiadomić stację sanitarno-epidemiologiczną.
  3. W celu zapobieżenia szerzeniu się zakażeń inspektor sanitarny może, w drodze decyzji:

1) wprowadzić zakaz wstępu do skażonych pomieszczeń,

2) nakazać przeprowadzenie dekontaminacji pomieszczeń i przedmiotów, a jeżeli nie jest to możliwe – ich zniszczenie.

  1. Dyrektor szkoły w porozumieniu z inspektorem sanitarnym może podjąć decyzję o zamknięciu szkoły na jeden dzień w celu przeprowadzenia dekontaminacji pomieszczeń i przedmiotów.
  2. Dyrektor szkoły informuje organ prowadzący, w ustalony sposób, o sytuacji w szkole.
  3. Dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii PPIS, za zgodą organu prowadzącego może zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeśli występujące zdarzenia mogą zagrozić zdrowiu i bezpieczeństwu uczniów.


Procedura kontaktu z rodzicami w przypadku pogorszenia się stanu zdrowia ucznia

 

  1. W czasie trwającej epidemii koronawirusa przez cały czas pobytu uczniów w szkole nauczyciele mają obowiązek obserwować uczniów i monitorować ich stan zdrowia. 
  2. W przypadku zaobserwowania objawów chorobowych lub uzyskania od ucznia informacji o złym samopoczuciu nauczyciel ma obowiązek natychmiast powiadomić dyrektora szkoły.
  3. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów chorobowych,  można dokonać pomiaru temperatury ciała dziecka, jeśli zaistnieje taka konieczność.
  4. Dyrektor niezwłocznie powiadamia rodziców o złym stanie zdrowia ucznia, korzystając z uzgodnionej z nimi ścieżki szybkiej komunikacji - przesyła wiadomość na podany adres a-mail lub zadzwoni pod wskazany numer telefonu.
  5. Rodzice, dla których drogą szybkiej komunikacji jest wiadomość a-mail zobowiązani są do systematycznego przeglądania poczty.
  6. Rodzice powiadomieni o stanie zdrowia dziecka i występujących objawach zobowiązani są do przybycia do szkoły i przejęcia opieki nad dzieckiem tak szybko jak to możliwe.
  7. Rodzic odbierając dziecko ze szkoły potwierdza ten fakt podpisując odpowiednie dokumenty i jeżeli nie zachodzi taka potrzeba nie wchodzi na teren szkoły.
  8. W przypadku objawów nieświadczących o zakażeniu koronawirusem rodzice powinni zabrać dziecko do domu i umówić wizytę u lekarza. 
  9. Gdyby pojawiały się objawy właściwe dla zakażenia koronawirusem powinni bezzwłocznie skontaktować się ze stacją sanitarno-epidemiologicznej powiadamiając o występujących u dziecka objawach. Pracownik stacji na podstawie wywiadu zarekomenduje dalszy sposób postępowania.
  10. W przypadku pojawienia się zagrożenie związanego z pogorszeniem się stanu zdrowia ucznia dyrektor sprowadza fachową pomoc medyczną, dzwoniąc pod numer alarmowy 112,  jeszcze przed przyjazdem rodziców.
  11. Jeśli to możliwe natychmiast powiadamia telefonicznie rodziców o pogorszeniu się stanu zdrowia dziecka i podjętych działaniach.

 


 

Procedura przyprowadzania i odbierania uczniów ze szkoły w czasie epidemii COVID-19

 

  1. Odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci uczęszczające do szkoły w czasie epidemii COVID-19 ponoszą zarówno rodzice jak i nauczyciele.
  2. Rodzice zobowiązani są przyprowadzać do szkoły tylko dzieci zdrowe.
  3. Rodzice dziecka z objawami chorobowymi powinni skonsultować się z lekarzem. Dziecko, które nie spełnia kryteriów przypadku podejrzanego o zachorowanie na koronawirusa powinno być leczone w warunkach ambulatoryjnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej. Rodzice będą mogli przyprowadzić je do szkoły, jeśli lekarza potwierdzi zakończenie leczenia.
  4. W przypadku zaobserwowania u dziecka objawów choroby COVID-19 wywoływanej przez koronawirusa, rodzice obowiązkowo pozostawiają dziecko w domu, natychmiast powiadamiają stację sanitarno-epidemiologiczną i postępują zgodnie z jej zaleceniami.
  5. W przypadku podejrzenia o zakażenie koronawirusem i skierowana dziecka do szpitala celem dalszej diagnostyki i wykonania testów na obecność wirusa, państwowy powiatowy inspektor sanitarny zawiadamia o tym dyrektora szkoły, a następnie w porozumieniu z nim podejmuje dalsze kroki profilaktyczne.
  6. Nie należy przyprowadzać dziecka do szkoły, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy domownicy muszą pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.
  7. Za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły odpowiadają rodzice. Jeśli wymagają tego przepisy rodzic musi zapewnić dziecku indywidualną osłonę ust i nosa w drodze do i ze szkoły.
  8. Rodzice przyprowadzający i odbierający dziecko ze szkoły nie wchodzą do budynku szkoły bez uzasadnionej przyczyny.
  9. Rodzic pozostawia dziecko pod opieką nauczyciela dyżurującego, a po zajęciach zgłasza u nauczyciela odbiór dziecka.
  10. Osoby przyprowadzające i odbierające dziecko ze szkoły muszą być zdrowe oraz powinny zabezpieczyć się w środki ochrony osobistej jeżeli istnieje uzasadniona potrzeba wejścia na teren szkoły.
  11. Przed wejściem do budynku szkoły należy zdezynfekować ręce płynem do dezynfekcji umieszczonym przy wejściu.
  12. Pracownik obsługi  monitoruje obowiązkową dezynfekcję rąk przy wejściu do szkoły i wskazuje wchodzącym obszar, w którym mogą przebywać.
  13. Osoby upoważnione do odbioru dziecka ze szkoły powinny przestrzegać na jej terenie ustalonych reguł przemieszczania się oraz obowiązku stosowania środków profilaktycznych. Zobowiązane są stosować się do nakazu zasłaniania ust i nosa oraz przestrzegania zalecenia utrzymania dystansu i zachowania ostrożności w kontaktach bezpośrednich z pracownikami szkoły, uczniami i innymi rodzicami.
  14. Osoby przyprowadzające i odbierające dzieci do szkoły powinny unikać skupiania się w grupy przed budynkiem szkoły  i zapobiegać tworzeniu skupisk przez dzieci.
  15. Zabronione jest pozostawianie dzieci bez opieki przed budynkiem szkoły.
  16. Rodzice lub osoby przez nich upoważnione powinni przyprowadzić dziecko do szkoły przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia zajęć umożliwiającym przebranie się w szatni lub w klasie, jednak nie wcześniej niż 15 minut przed rozpoczęciem lekcji
  17. Osoby przyprowadzające dziecko do szkoły przekazują je osobiście pod opiekę dyżurującego nauczyciela, bez wchodzenia z dzieckiem do szatni lub klasy.
  18. Za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie przejmowania opieki nad dziećmi oraz przekazywania ich pod opiekę rodziców odpowiada nauczyciel dyżurujący.
  19. W celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w szkole wszystkim uczniom, nauczyciel może odmówić przejęcia opieki nad dzieckiem, u którego widoczne są objawy infekcji.
  20. Dyrektor szkoły może, za zgodą rodziców, wprowadzić obowiązek mierzenia dzieciom temperatury. Podwyższona temperatura upoważnia szkołę do powiadomienia rodziców o konieczności odebrania dziecka ze szkoły.
  21. Czynności związane z przyprowadzeniem i odbieraniem dziecka ze szkoły powinny być wykonywane sprawnie i szybko. Przebywanie osób trzecich w szkole jest możliwe tylko w uzasadnionych wypadkach i powinno być ograniczone do niezbędnego minimum.
  22. Wszystkie osoby wchodzące do szkoły nie powinny przekraczać obowiązujących stref przebywania.
  23. Rodzice przebywający na terenie  szkoły zobowiązani są wewnątrz budynku zakrywać usta i nos oraz zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników szkoły, zgodnie w aktualnymi wytycznymi epidemiologicznymi.
  24. W przypadku konieczności udania się do sekretariatu szkoły może w nim przebywać tylko jedna osoba poza pracownikiem; pozostali rodzice oczekują na zewnątrz z zachowaniem bezpiecznej odległości między sobą. Pracownik sekretariatu przy kontaktach z takimi osobami zachowuje także dodatkowe środki ostrożności.

 


 

Procedura bezpiecznego korzystania ze stołówki

 

  1. Za bezpieczeństwo dzieci podczas spożywania posiłków w stołówce odpowiedzialni są nauczyciele.
  2. Spożywanie posiłków przez uczniów odbywa się w systemie zmianowym, zgodnie z ustalonym harmonogramem.
  3. Uczniowie powinni spożywać posiłki w małych grupach.
  4. Podczas przechodzenia do jadalni grupy nie powinny się mijać.
  5. Nauczyciel może wejść z uczniami do stołówki dopiero po upewnieniu się, że:

1)      poprzednia grupa wyszła ze stołówki,

2)      pracownik obsługi wykonał zabiegi higieniczno-sanitarne polegające na dezynfekcji blatów stołów i poręczy krzeseł,

3)      pomieszczenie zostało wywietrzone.

  1. Przed wyjściem do stołówki nauczyciel zobowiązany jest dopilnować, by uczniowie dokładnie umyli ręce wodą z mydłem, zgodnie z instrukcją poprawnego mycia rąk.
  2. Uczniowie powinni wchodzić do stołówki jeden za drugim, w bezpiecznej odległości i bez pośpiechu zajmować wyznaczone miejsca przy stołach.
  3. Po posiłek uczniowie podchodzą „gęsiego”, bez tłoczenia się przy stanowisku wydawania posiłków lub posiłek jest podawany bezpośrednio do stolika przez pracownika zaopatrzonego w maseczkę (przyłbicę) i rękawiczki ochronne
  4. Porządku w stołówce pilnuje nauczyciel pełniący dyżur.
  5. Posiłki uczniom wydaje jedna osoba zaopatrzona w jednorazowe rękawiczki i maseczkę.
  6. Posiłki podawane są uczniom na talerzach umytych w temperaturze min. 600C z dodatkiem detergentu lub wyparzane.
  7. Po spożyciu posiłku przez uczniów nauczyciel informuje pracownika obsługi o wyjściu z grupy ze stołówki.
  8. Pracownik obsługi dezynfekuje blaty stołów i poręcze krzeseł, przygotowując stołówkę na wejście kolejnej grupy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zegar

Kalendarz

January 2021
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31