Szkoła Podstawowa nr 2 w Pszowie


PEDAGOGIZACJA PIELĘGNIARKI SZKOLNEJ

Depresja.pdf

 


 

 

Zdrowych, wesołych i pogodnych
Świąt Bożego Narodzenia.
Niech będą one okazją do zadumy,
ale i radości z rodzinnego spotkania.
Niech przyniosą wytchnienie
od codziennych zmagań i trosk.
Oby magia Bożego Narodzenia
przetrwała w nas jak najdłużej!

 

Magicznych Świąt Bożego Narodzenia

 

życzy

 

Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej nr 2 w Pszowie

 

 

 


„Razem na Święta”

 

To nie był zwykły rok… Święta również będą inne niż zwykle… Mimo niesprzyjających okoliczności czwartoklasiści z SP nr 2 w Pszowie znaleźli sposób, aby w dobie pandemii koronawirusa złożyć sobie i nauczycielom najwspanialsze świąteczne życzenia.

 

W ramach akcji MEN „Razem na Święta” każdy z nich wykonał plakat z życzeniami dla innego ucznia, a następnie wykonał świąteczną fotografię, na której umieścił te życzenia. Efekty pracy czwartoklasistów zostały zaprezentowane podczas klasowej Wigilijki zorganizowanej online. Podczas tej uroczystości nie zabrakło również wspólnego śpiewania kolęd oraz małego poczęstunku, o który zadbał każdy uczestnik spotkania.

 

Chociaż miło spędziliśmy razem czas, mamy jednak nadzieję, że za rok uda nam się spotkać w tradycyjny sposób!

 

Anna Kałusek

 

 

 


LIST DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA

 

 

            W grudniu, uczniowie naszej Szkoły, wzięli udział w projekcie Santa Letter Program, organizowanym przez przez kanadyjską pocztę. Założeniem programu jest podtrzymanie tradycji wysyłania listów do Świętego Mikołaja w tradycyjny sposób. Uczniowie pisali listy w języku angielskim do Świętego Mikołaja, (który zamieszkuje na biegunie północnym w Kanadzie), w których opisali swoje zainteresowania, opowiedzieli o kolegach oraz o wymarzonych prezentach gwiazdkowych. Szczególną mobilizację w pisaniu listów wykazali uczniowie klasy IV! Dziękujemy! Teraz z niecierpliwością czekamy na odpowiedź Świętego Mikołaja.

 

Merry Christmas!

 

M. Janosz-Pawlik

 


Wieczór andrzejkowy online

 

 

Wieczór andrzejkowy to znakomita okazja do dobrej zabawy, a także pretekst do utrwalenia naszej wiedzy dotyczącej tradycji i obrzędów ludowych. To czas, kiedy świat realny łączy się ze światem magii, czarów oraz wróżb. Uczniowie klasy IV postanowili, że pandemia koronawirusa nie może pokrzyżować ich planów, dlatego wieczorem 30 listopada w blasku świec zorganizowali zabawę andrzejkową online. W jej trakcie przypomnieli sobie najważniejsze informacje na temat genezy tej tradycji, później mieli również okazję dowiedzieć się, co czeka ich w przyszłości. Wróżbom co rusz towarzyszyły salwy śmiechu. Mamy nadzieję, że wszystkie pomyślne przepowiednie się spełnią, a kolejny rok będzie dużo lepszy od obecnego!

 

Anna Kałusek

 


INFORMACJA

 

W związku z ROZPORZĄDZENIEM M I N I S TR A  E D U KAC J I  I   N AU KI z dnia 27 listopada 2020r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz U z 2020 ,poz. 2111)

 


§11gd. W roku szkolnym 2020/2021ferie zimowe, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie:(...)trwają na terenie całego kraju od dnia 4 stycznia 2021r. do dnia 17 stycznia 2021r.

 

 

 


ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z ARTYKUŁAMI W RAMACH ŚWIATOWEGO DNIA WALKI Z AIDS OBCHODZONEGO 1.12.2020r.

HIV i AIDS.docx

Gruźlica.doc

Jak chronić się przed wirusami?

Pielęgniarka szkolna oraz pedagog


 

 

 


"Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?"

 

            W tym roku szkolnym uczniowie klasy IV zostali studentami Uniwersytetu Dzieci w Klasie i biorą udział w ogólnopolskim projekcie zatytułowanym: "Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?".

 

            Podczas cyklu ośmiu inspirujących lekcji realizowanych raz tygodniu na godzinie wychowawczej mieli okazję zobaczyć serię interesujących miniwykładów prowadzonych przez naukowców i ekspertów. Czwartoklasiści uczą się również pracować zespołowo, poszukiwać kreatywnych rozwiązań, a także rozpoznawać co czują inni. Dzięki temu rozwijają swoje kompetencje społeczne, wzmacniają umiejętność nawiązywania relacji z innymi, empatię i świadomość własnych emocji.

 

            Każdy uczestnik projektu, jak na prawdziwego studenta przystało, otrzymał indeks, który potwierdza realizację poszczególnych modułów. Udział w projekcie umożliwia nam wykorzystywanie w praktyce zdobytej wiedzy. Nie od dziś wiadomo przecież, że najlepsze efekty przynosi nauka przez zabawę!

 

Anna Kałusek

 

 

 


SZKOLNY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ

21 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień.

Dzień Życzliwości i Pozdrowień to dzień bardzo szczególny, który ma nam uświadomić, ze zawsze należy być wobec siebie miłym, uprzejmym i życzliwym. Uczniowie naszej szkoły przygotowali się do tego dnia bardzo solidnie. W piątek 20.11.2020r. uczniowie uczestniczący w zdalnych lekcjach mieli dodatki w kolorze żółtym aby szaro-bure dni rozświetlić i dodać im radości!

Chętni uczniowie wykonywali kartki z pozdrowieniami dla swoich kolegów- zdjęcia zostaną wkrótce dodane do galerii. Dziękuję za udział a wydarzeniu! Bądźmy dla siebie życzliwi!

Monika Morka

 


ŚWIATOWY DZIEŃ RZUCANIA PALENIA

 

Każdego roku w trzeci czwartek listopada przypada Światowy Dzień Rzucania Palenia. Pomysł obchodów narodził się w Stanach Zjednoczonych z inicjatywy dziennikarza Lynna Smitha, który w 1974 roku zaapelował do czytelników swojej gazety, aby przez jeden dzień nie palili papierosów. W efekcie, aż 150 tysięcy ludzi spróbowało przez jedną dobę wytrzymać bez palenia. Zachęcone powodzeniem akcji Amerykańskie Towarzystwo Walki z Rakiem uznało trzeci czwartek listopada za Dzień Rzucania Palenia.

 

Najnowsze wyniki badań dotyczące aktualnej sytuacji w zakresie palenia tytoniu
w Polsce, przeprowadzonych przez KANTAR Polska (2019 r), na zlecenie GIS, jednoznacznie wskazują na tendencję spadkową odsetka regularnych palaczy – z 31% w 2011 roku do 21% w 2019 roku oraz na wzrost odsetka osób, które nigdy nie paliły. Ponadto, w 2019 roku zauważalny jest spadek odsetka osób, które próbowały rzucić palenie – różnica 7 punktów procentowych w porównaniu z wynikami z 2017 roku (16% wobec 23%).

 

Niestety, w dalszym ciągu prawie ¼ polskiego społeczeństwa nadal nałogowo pali papierosy. W ostatnim czasie niepokojące jest palenie e-papierosów, zwłaszcza przez ludzi młodych, dla których e-papieros jest efektownym gadżetem. Są one postrzegane jako mniej szkodliwe, dlatego młodym ludziom wydają się szczególnie atrakcyjne. E-papierosy oraz tytoń podgrzewany pozwalają ukryć nawyk palenia. Tym samym eliminują istotny czynnik chroniący młodzież przed sięganiem po papierosy, jakim jest strach przed wykryciem nałogu przez rodziców. Dlatego też w łatwy sposób otwierają furtkę do palenia papierosów
w przyszłości.

 

Uważa się niesłusznie, że e-papierosy są mniej szkodliwe , że zawierają tylko nikotynę i parę wodną i wreszcie, że pomagają rzucić palenie tradycyjnych papierosów. Tymczasem aerozol w e-papierosach poza nikotyną zawiera acetaldehyd, formaldehyd, akroleinę, aceton, karcinogenne nitrozaminy i inne substancje negatywnie wpływające na zdrowie ludzkie. Zawartość nikotyny w niektórych e-papierosach jest bardzo wysoka, co może powodować u nastolatków szybki rozwój uzależnienia. Istnieją dowody na to, że młodzi ludzie, którzy używają e-papierosów, mogą częściej palić papierosy w przyszłości. Istnieją także udokumentowane przypadki zatruć płynem z e-papierosów wśród dzieci oraz osób dorosłych.

 

W tym szczególnym dniu zachęcamy wszystkie osoby palące do zastanowienia się nad najważniejszą wartością, jaką jest zdrowie własne i innych oraz do podjęcia próby rzucenia palenia – nie tylko w ten dzień, ale na całe życie. Uczniowie naszej szkoły przygotowali ciekawe grafiki, które już wkrótce dodane zostaną do galerii!
Dziękuję za udział w akcji!!

 

 

 

Przygotowano na podstawie materiału opracowanego przez Główny Inspektorat Sanitarny przy współpracy
z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

 

Monika Morka

 

 


NAUCZYCIELE WSZYSTKICH PRZEDMIOTÓW REALIZUJĄ KOMPETENCJE KLUCZOWE

 

Magdalena Tkacz

 


Serdecznie dziękujemy za przyłączenie się do akcji!!! Mamy ogromne serce!!!

„Miarą twojego człowieczeństwa jest wielkość twojej troski o drugiego człowieka” (Ks. Mieczysław Maliński).
Świat potrzebuje dobra, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc dla naszej wspaniałej uczennicy Zosi.
Zosia to dzielna wojowniczka, która od wielu lat pokazuje jak należy traktować wroga!
Połączmy swoje siły, wpłacajmy!
Każda złotówa ma sens i zwiększa szanse na wygraną, która jest blisko!
Dzienny koszt jednej tabletki to 400zł!Nie pozwólmy na to, aby zabrakło Zosi dnia bez leku...

https://www.siepomaga.pl/zosia-jendrysik


 

 

 

"Wędrujące Ale Kino!"

            23 października klasa IV wzięła udział w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Młodego Widza "Wędrujące Ale Kino!", który z uwagi na bieżącą sytuację epidemiologiczną w tym roku przyjął formę internetową.

            Seans odbył się w bezpiecznych warunkach, w klasie szkolnej, a czwartoklasiści mieli okazję zapoznać się z półgodzinną animacją na temat emocji, przyjaźni, wzajemnego wsparcia i pokonywania przeszkód. Przed projekcją odbyły się wideoprelekcje filmoznawców – Marcina Pigulaka i dr Agnieszki Powierskiej.

            Cieszymy się, że nawet w dobie pandemii mamy możliwość aktywnie brać udział w wydarzeniach kulturalnych!

 

Anna Kałusek

 


TYDZIEŃ KODOWANIA

12- 19.10. 2020r.

W tym roku nasza szkoła również aktywnie brała udział w CodeWeek.  Uczniowie klas starszych zalogowali się na wirtualnej klasie Code.org, aby tam realizować kurs z kodowania. Nauka programowania ukazana w bardzo przyjazny i przystępny sposób stała się zabawą.  Programowanie znanych postaci takich jak Angry Birds, Minecraft, Elsa i Anna  pozwala poznawać pojęcia m.in.: powtórzeń, pętli i warunków w programowaniu. Za sumienną pracę uczniowie, którzy ukończyli wszystkie zadania otrzymali Certyfikat.              

       Tydzień kodowania dobiegł końca ale pasja w kodowanie może trwać dalej. Praca na code.org ma jeszcze wiele do zaoferowania i trwa cały rok a Scratch na informatyce jest teraz częstym gościem. W nagrodę za udział w Code Week 2020 nasza szkoła otrzymała certyfikat uczestnictwa!

Monika Morka


 

"Czytam, bo lubię!"

            Uczniowie klasy VIa biorą w tym roku udział w zajęciach innowacyjnych realizowanych podczas lekcji języka polskiego. Innowacja "Czytam, bo lubię!" wykorzystująca pracę metodą projektu edukacyjnego ma zachęcać i motywować uczniów do uważnego i systematycznego czytania lektur, a także rozwijać ich kompetencje czytelnicze.

            Pierwszym zadaniem szóstoklasistów było stworzenie pudełka lekturowego w oparciu o znajomość powieści Ireny Jurgielewiczowej "Ten obcy". Do niepotrzebnego pudełka kartonowego mieli włożyć co najmniej 5 przedmiotów kojarzących się im z treścią lektury. Podczas ustnej prezentacji musieli również potrafić uzasadnić swój wybór. Okazało się, że kreatywność uczniów nie miała granic.

            Jeśli jesteście ciekawi, jakie przedmioty trafiły do pudełek lekturowych, zachęcam do zapoznania się ze zdjęciami dostępnymi w galerii.

Anna Kałusek

 


 

Zegar

Kalendarz

November 2021
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30