DLA RODZICÓW
DLA UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE
Do wakacji pozostało
Gościmy
![]() | Today | 45 |
![]() | Yesterday | 154 |
![]() | This_Week | 1579 |
![]() | This_Month | 4664 |
![]() | All_Days | 704243 |
GALERIE
Aktualności
TURNIEJ SZACHOWY
W piątek 18 maja 2018 r odbył się w naszej szkole
TURNIEJ SZACHOWY.
Wyniki turnieju
I miejsce – Rafał Kubik
II miejsce – Dominik Sieja-Rutkowski
III miejsce – Fabian Głowiński, Jakub Barciaga
Życzymy dalszych sukcesów
17 maja 2018 r uczeń Rafał Kubik reprezentował szkołę na Powiatowym Konkyursie Matematycznym dla uczniów kl 5 gdzie zdobył 5 miejsce na 20 szkół- GRATULACJE!
Kangur Matematyczny - Sukcesy uczniów .
Ogromny sukces Rafała Kubik - Dyplom i nagroda za zdobycie wyniku: BARDZO DOBRY w Kangurze Matematycznym w kategorii Beniamin - I miejsce w Powiecie i 7 miejsce w Województwie Śląskim .
W kategorii Beniamin w Województwie Śląskim brało udział 6258 uczniów. Łącznie we wszystkich kategoriach w województwie śląskim brało udział 27807 uczniów z czego wynik BARDZO DOBRY uzyskało 280 uczniów.
Sukces ucznia kl 4 Wojciech Hein Wynik WYRÓŻNIENIE w Kategorii Maluch.
Wielkie brawa dla uczniów. A.J.
Festyn rodzinny
W piątek 18 maja 2018 r odbył się festyn rodzinny.
Tego dnia cała społeczność szkolna oraz rodzice przygotowali szereg atrakcji. W czasie imprezy, można było wziąć udział w różnych konkurencjach sportowych, zespołowych i indywidualnych.
Wielu emocji dostarczył turniej szachowy oraz fantastyczne zabawy z klownem. Dzieciom podobał się kącik kosmetyczny, oblegany przez cały czas trwania festynu, w którym można było pomalować swoją buzię w różne ciekawe wzory.
Wielu wrażeń dostarczyła również loteria fantowa.
Na szczególną uwagę zasłużyły prezentacje artystyczne uczniów naszej szkoły, którzy przygotowywali się pod kierunkiem swoich pań. Ten wspaniały program artystyczny zawierał różne piosenki, tańce i humorystyczne scenki z życia rodziny. Dzieci parodiowały również artystów świata muzyki.
Oprócz atrakcji artystycznych przygotowanych przez naszych uczniów można było odpocząć przy kawie i zjeść przepyszne ciastka lub zjeść coś konkretnego – kiełbaskę z grilla.
Atrakcji było co niemiara, a pogoda mimo dość kapryśnej w tym tygodniu, tego dnia była wprost wymarzona.
Uczniowie naszej szkoły pokazali, jak pięknie potrafią śpiewać, tańczyć i wspólnie się bawić.
Wszyscy byli zadowoleni, odczuwali radość i satysfakcję z podjętych działań. Podczas festynu każdy mógł znaleźć coś dla siebie interesującego. Atrakcje zorganizowane tego dnia pokazały możliwości spędzania wolnego czasu oraz dobry sposób na integrację rodziny zarówno biologicznej, jak i tej szkolnej.
Felicja Urbanek
EEG BIOFEEDBACK
Rozpoczęły się zajęcia z projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej- Akademia Kompetencji
eeg.expert.net
W naszej szkole prowadzone są treningi EEG Biofeedback! Trening taki wykorzystywany jest z powodzeniem w edukacji, zwłaszcza u dzieci z różnego typu trudnościami.
Treningi EEG Biofeedback w szkole szczególnie wykorzystywane będą w celu usprawnienia koncentracji uwagi, spostrzegania, pamięci ucznia jak i jego tempa pracy. Mają także za zadanie wyeliminować stres szkolny i zminimalizować niepożądane zachowania uczniów. Biofeedback ma wspomóc rozwój edukacyjny, społeczny i emocjonalny ucznia.
Co to jest EEG Biofeedback?
EEG-Biofeedback to profesjonalny trening mózgu
EEG-Biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent w sposób świadomy uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak aby mózg pracował wydajniej i szybciej.
Sygnał z jednego punktu na głowie pacjenta jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji).
Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu pacjent wie, kiedy jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu i tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie.
Trenuing mózgu wygląda na przykład tak:
Wyobraź sobie, że siedzisz w wygodnym fotelu i patrzysz w ekran komputera. Widzisz tam tor wyścigowy, a na nim wymarzone auto. Ty jesteś jego kierowcą, ale nie siedzisz za kierownicą. Nie dotykasz też ani klawiatury komputera, ani kierownicy. Twoje zadanie polega na prowadzeniu samochodu za pomocą… myśli. Niemożliwe? A jednak. Dzięki metodzie biofeedback można nie tylko bezpiecznie prowadzić wirtualny samochód czy poderwać do startu samolot, ale też sterować własnym ciałem.
W naszej szkole, dzięki nowoczesnemu urządzeniu do terapii EEG Biofeedback uczniowie mogą trenować mózg pod okiem specjalisty – sterują swoimi FALAMI MÓZGOWYMI przebieg animacji komputerowej.
Jak to się dzieje?
Tę metodę treningu mózgu wymyślono dla amerykańskich astronautów. Korzystał z niej także nasz mistrz narciarski Adam Małysz. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to „biologiczne sprzężenie zwrotne”. By rozpocząć terapię, należy spotkać się ze specjalistą z zakresu Biofeedback. A potem zaczyna się seria treningów specjalnie dobranych dla konkretnego ucznia (potrzeba co najmniej dziesięciu, a czasem nawet kilkudziesięciu zajęć). Podczas treningów uczeń podłączony jest do aparatury za pomocą czujników. EEG Biofeedback mierzy rodzaje fal wysyłanych przez nasz mózg. Każdą zmianę tych parametrów widać na monitorze komputera oraz słychać w formie dźwięku. Dzięki temu możemy wpływać na reakcje własnego ciała i świadomie je korygować. Brzmi to tajemniczo, ale jest proste.
EEG Biofeedback polega na intensyfikacji lub wyciszeniu określonych fal wysyłanych przez nasz mózg. Emituje on cztery rodzaje tych fal: alfa, beta, theta i delta. Mają one różne zakresy. W zależności od naszego stanu psychofizycznego jeden typ fal przeważa. Dobroczynna dla mózgu jest fala alfa. Fizjologicznie występuje ona co najmniej dwa razy dziennie: po przebudzeniu i przed zaśnięciem oraz gdy mamy zamknięte oczy. Umysł – uwolniony od nadmiaru wrażeń – jest wówczas zdolny do twórczej pracy i łatwiej zapamiętuje. Terapeuta wie o tym i jeśli potrzeba, żeby umysł wydajniej pracował (bo uczeń ma przed sobą ważny test), dobierze dla nas taki program komputerowy, który zintensyfikuje do pracy fale alfa (albo wyciszy fale beta high odpowiedzialne za stres, napięcie czy lęk).
Jak wygląda trening?
Gdy poddajmy się EEG Biofeedback, do naszej głowy terapeuta przykleja elektrody, które rejestrują fale mózgowe. Na swoim monitorze widzi je w postaci wykresu, czyli może zauważyć, które fale dominują, a które są zbyt słabe. Wie zatem, co wyciszyć, a co stymulować. Następnie wybiera dla nas indywidualny program, który obserwujemy na drugim ekranie w postaci przystępnej animacji. Osoba trenująca może obserwować pracę własnego mózgu i świadomie na nią wpływać. Kiedy wzrasta aktywność mózgu, w pożądanym paśmie częstotliwości fal mózgowych, trenujący otrzymuje nagrodę w postaci punktów, dźwięku i animacja działa. Otrzymywana pozytywna informacja zwrotna motywuje i rozwija pracę mózgu. Fale mózgowe trenuje się również podczas oglądania ulubionego filmu. Zasada jest taka sama i jest to bardzo atrakcyjne. Każdy trening może być inny. Zamiast animacji, uczeń kontroluje bieg filmu otrzymując przy tym informację zwrotną, czy pracuje na określonej częstotliwości fal mózgowych. Gdy tak nie jest, dźwięk się wyłącza lub zatrzymuje się obraz.
Monika Morka
Dzień Życzliwości i Integracji
27 kwietnia w naszej szkole pod hasłem ,,Nauczmy się żyć obok siebie”, obchodziliśmy Dzień Życzliwości i Integracji. Na uroczystość jak co roku, zaproszono władze miasta oraz rodziców. Dzieci z kółka teatralnego tym razem przygotowały nie tylko przedstawienie teatralne ale także pantomimę. Wcielając się w rolę bohaterów przedstawienia ,, Brzydkie kaczątko „ oraz ,, Samotny bo niekochany” podkreśliły, jak ważna dla każdego człowieka jest akceptacja, potrzeba szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienie dobrych słów i niesienie bezinteresownej pomocy. Na co dzień, goniąc za różnymi sprawami zapominamy o takich gestach i zwykłym uśmiechu. Występ dzieci z pewnością pobudził dorosłych do refleksji nad tym, z jakimi trudnościami borykają się dzieci i jak bardzo w tej „drodze” bywają samotni, opuszczeni, niekochani. Niejeden rodzic w ukryciu otarł łezkę wzruszenia. Szczególnie atrakcyjnym momentem występu była pantomima „Ręce”, która opowiadała o darze jaki otrzymaliśmy od Boga, o tym, jak go wykorzystujemy. Pantomima ta pozostawiła odbiorców z refleksją nad własnym życiem. Całość uroczystości wzbogaciła oprawa muzyczna oraz piękne słowa wielu piosenek w wykonaniu samych aktorów. Głośne brawa dla dzieci były potwierdzeniem tego, że przedstawienia o tak ważnej tematyce są potrzebne i warto je prezentować w naszej szkole.
Felicja Urbanek
,, Zdrowo jem, więcej wiem”
Uczniowie klasy I oraz III a i IIIb brali udział w ósmej edycji projektu „Zdrowo
jem, więcej wiem” realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska,
którego patronat objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser – Duda.
Projekt ten realizowany był w trzech edycjach: jesiennej, zimowej i wiosennej. Zadaniem projektu było przywrócenie dzieci do świata zdrowia, sprawności i pogody ducha. Miał on charakter ogólnopolskich, międzyszkolnych rywalizacji zespołowych. Uczył nie tylko pracy w grupie, ale przede wszystkim zmienił niewłaściwe nawyki żywieniowe, edukował, skłaniał do zmiany stylu życia. Był realizowany dzięki ścisłej współpracy nauczycieli, dzieci i rodziców. W ramach realizacji poszczególnych tematów dzieci wykonywały liczne zadania związane ze zdrowym odżywianiem, układały jadłospisy i redagowały przepisy na sałatki warzywne i owocowe, rozwiązywały zagadki i wypełniały karty pracy ,projektowały plakaty zachęcające do zrezygnowania ze słodkich napojów i słodyczy na rzecz wody i zdrowych przekąsek .W konkursu dzieci dowiedziały się, co należy jeść, a czego unikać żeby odżywianie było zdrowe. Uczyły się brania odpowiedzialności za własne zdrowie. Ważnym celem realizowanego projektu, było także podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Realizację projektu uatrakcyjniły wystawy tematyczne przygotowane przez uczniów oraz wspólne zabawy.
Felicja Urbanek
10 kwietnia 2018r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Pszowie, odbył się Miejski Konkurs Recytatorski pod tytułem „ Szkoła w poezji”. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Filip Grychnik- uczeń klasy pierwszej oraz Julia Cichy- uczennica klasy trzeciej, która zdobyła w tym konkursie drugie miejsce a uczeń klasy I zdobył trzecie miejsce!!!
Ewa Mąka
20 marca 2018r. w Szkole Podstawowej nr 3 w Pszowie, odbył się Miejski Konkurs Ortograficzny. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Paweł Władarz- uczeń klasy trzeciej "a"oraz Ewa Kloch- uczennica klasy trzeciej „b”, która zdobyła w tym konkursie trzecie miejsce.
Pamiątkowe zdjęcie znajduje się w galerii- zakładka laureaci konkursów
Ewa Mąka
ZAPRASZAMY DO GALERII GDZIE MOŻNA ZOBACZYĆ ZDJĘCIA Z WYCIECZKI KLAS TRZECICH DO KRAKOWA- WIELICZKI I PACANOWA, KTÓRA ODBYŁA SIĘ 14-15.05.2018r.!!!
W piątek 11 maja w Zespole Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim odbył się finał I Powiatowego Konkursu Wiedzy Informatyczno- Technicznej- KWiT. Spośród 140 uczestników konkursu, do ścisłego finału zakwalifikował się Rafał Kubik- uczeń klasy V, który walczył o wygraną z uczniami klas VII i ostatecznie jednym punktem zsunął się z podium zdobywając IV miejsce oraz wyróżnienie!!!!! Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!!!
Monika Morka
PEDAGOGIZACJA
Zapraszamy rodziców do zapoznania się z ulotką informacyjną realizowanego w naszej szkole programu "TRZYMAJ FORMĘ":
https://www.trzymajforme.pl/files/?id_plik=47
ZAPRASZAMY NA FESTYN RODZINNY 18.05.2018r. od godziny 16.00
Plakat w galerii!
MY NIE GRYZIEMY
Uczniowie klas I- VII wzięli udział w zajęciach z zakresu profilaktyki pogryzień przez psy, prawidłowej i bezpiecznej komunikacji z psem, prawidłowego żywienia psów i kotów, zachowania w przypadku ataku oraz obowiązków opiekuna psa.
Zajęcia zorganizowała Fundacja Ewy Naworol, a odbywały się one w specjalnie przystosowanej sali lekcyjnej, zamontowanej na ciężarówce. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, jak zachować się w razie spotkania z agresywnym psem, kiedy można głaskać pieska, a kiedy lepiej do niego nie podchodzić oraz jak być odpowiedzialnym opiekunem zwierząt. Zajęcia zostały sfinansowane ze środków Rady Rodziców. Zapraszamy do galerii!
Monika Morka
Wykaz uczniów przyjętych do Szkoły Podstawowej nr 2 w Pszowie , do klasy pierwszej w roku szkolnym 2018/2019:
1. Bartczak Marta
2. Brulińska Amelia
3. Burszczyk Piotr
4. Cieślik Aleksander
5. Czech Franciszek
6. Dombek Kamil
7. Donga Karol
8. Fibic Paulina
9. Gałczyńska Oliwia
10. Grzenia Paweł
11. Korbel Filip
12. Kuźnik Karolina
13. Marcinkowski Oskar
14. Musioł Oliwia
15. Myśliwiec Paulina
16. Patała Alicja
17. Płaczek Nikodem
18. Przybyła Błażej
19. Szczotok Tomasz
20. Tecler Alan
21. Wawrzyńczak Iga
22. Wolny Bartosz
Światowy Dzień Czekolady obchodzony jest 12 kwietnia
grafikę pobrano ze strony ilekalorii.com
Historia czekolady liczy 3 tys. lat, choć ledwie od niespełna 200 lat jemy ją w tabliczkach i bombonierkach. Służące do wyrobu czekolady ziarna kakaowca były niegdyś środkiem płatniczym, a kawiarnie, gdzie od XVII pito czekoladę – ogniskami rozmaitych rewolucji.
Znawca tematu, dr Jacek Kurek z Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego, wskazał, że czekolada sprzed trzech tysięcy znana była wyłącznie w postaci napoju. – W dodatku ludy mezoamerykańskie piły ją nie na słodko, ale na ostro, np. z dużym dodatkiem chili lub innych ostrych przypraw – opowiadał. Uczniowie Szkolnego Koła Wolontariatu zainicjowali akcję "Podziel się kostką czekolady". Akcja miała na celu propagowanie wolontariatu przez dzielenie się z kolegami i koleżankami symboliczną kostką czekolady.
Uczniowie delektując się słodyczami wysłuchali także ciekawostek dotyczących znaczenia czekolady od najdawniejszych czasów a w czasie przerwy na korytarzach rozbrzmiewał głos piosenki Chocolate zespołu Soul Control.
Monika Morka
grfikę pobrano ze strony szkolneblogi.pl
Zdrowie dla wszystkich – tak brzmiało tegoroczne hasło Światowego Dnia Zdrowia, a jego tematem przewodnim była powszechna opieka zdrowotna wszędzie i dla wszystkich. Okazuje się, że dla połowy światowej populacji dostęp do opieki zdrowotnej jest wciąż utrudniony, dlatego też 2018 roku Światowa Organizacja Zdrowia skupia swoją szczególną uwagę na konieczności jej zapewnienia. Ten szczególny dzień został również zaakcentowany w naszej szkole. We wtorkowe słoneczne przedpołudnie wszyscy uczniowie uzyskali od starszych kolegów Koła Wolontariatu Szkolnego kilka cennych informacji o naszym zdrowiu. Obchody Światowego Dnia Zdrowia dają możliwość wielu działań, których efektem jest poprawa stanu zdrowia populacji. W naszej szkole w ciągu roku szkolnego podejmujemy wiele tematów w zakresie edukacji zdrowotnej.
Monika Morka
grafikę pobrano ze strony: szkolneblogi.pl
PROFILAKTYKA DOBREGO RODZICIELSTWA
DRODZY RODZICE W RAMACH PEDAGOGIZACJI ZAPRASZAM PAŃSTWA DO ZAPOZNANIA SIĘ Z MATERIAŁAMI DOSTĘPNYMI POD LINKIEM
https://fdds.pl/problem/dobre-rodzicielstwo/
Monika Morka
KOLEJNY SUKCES NASZEJ UCZENNICY!
grafikę pobrano ze strony: gifimage.net
Uczniowie: Martyna Grzenia z klasy VI oraz Martyna Bugla, Jakub Czyż z klasy V i Dawid Pawliczek z klasy VII brali udział w powiatowym konkursie grafiki komputerowej pt.: Reklamowa Szkoła. Wszystkie prace były wykonane bardzo starannie a rywalizacja była bardzo duża!
Martyna Grzenia otrzymała wyróżnienie!
W dniu 9.04.2018r. odbyło się wręczenie nagród! Serdecznie gratulujemy!
Monika Morka
W dniu 3.04.2018r obchodził swoje urodziny ks. prof. Jerzy Szymik.
14 marca po raz 11 w naszej szkole obchodziliśmy dzień liczby PI
Jest to święto, które ma promować matematykę i nauki ścisłe. Żeby było ciekawiej, obchodzimy je 14 marca, co zgodnie z amerykańskim formatem zapisu daty (3.14) odpowiada wartości liczby Pi. Pierwsza impreza odbyła się w 1988 roku w San Francisco, z inicjatywy Larry’ego Shawa. Spotkania i eventy związane ze świętem organizowane są głównie w Stanach Zjednoczonych.
Uczniowie podczas lekcji wyznaczali liczbę pi przez dokładne mierzenie obwodów i średnicy okrągłych przedmiotów i wyznaczanie ilorazu obwodu i średnicy. Tworzyli plakaty, rysowali wycinki kołowe, odcinki kołowe i pierścienie. uczyli się wierszyków pozwalających zapamiętać kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego liczby π
„ Jaś o kole z werwą dyskutuje,
bo dobrze temat ten czuje
zastąpił lidulfinę słowami wierszyka
czy ty już odgadłeś
skąd zmiana ta wynika?”
π ≈ 3,1415926535897932384626
Kangur Matematyczny
Dziś- 15 marca 2018r w szkole odbył sięmiędzynarodowy konkurs matematyczny KANGUR
w konkursie brali udział:
Szymon Sieja Rutkowski,
Robert Patała
Rafał Kubik,
Wojciech Hein
Grzegorz Głazik
Przemysław Oczko
Jakub Wolny
Fabian Głowiński
Życzymy wysokich lokat !
NASZE SPORTOWE SUKCESY
MINI PIŁKA SIATKOWA
W dniu 26.01.2018r. w naszej szkole odbyły się eliminacje grupowe mini piłki siatkowej. Naszą szkołę reprezentowała drużyna w składzie Michał Erazmus, Bartosz Barylski, Łukasz Ziętek, Dawid Górecki, Karol Sala, Karol Sojka, Dawid Kutek, Mateusz Erazmus, Fabian Głowiński, Michał Adamowicz. Chłopcy zaprezentowali wysoki poziom gry i wygrali mecz z SP 9 w Wodzisławiu Śl. Jednak w decydującym meczu z SP 1 w Pszowie przegrali w Tie- breaku.
BADMINTON
W ostatnim dniu lutego do rywalizacji w badmintonie na szczeblu powiatowym stanęły dziewczyny. Naszą szkołę reprezentowały Karolina Mitrenga, Emilia Polnik i Martyna Grzenia. Zawodniczki walczyły bardzo dzielnie i ostatecznie zakończyły rywalizację na III miejscu.
W dniu 01.03.18r. w Zespole Szkół w Lubomi odbyły się zawody powiatowe w badmintonie , rocznik 2005 i młodsi . Nasza drużyna w składzie Michał Erazmus, Bartosz Barylski oraz Mateusz Erazmus wykazała się wspaniałą grą i wywalczyła I miejsce.
Chłopcy reprezentowali nasz powiat w dniu 19.03.18 na następnym etapie rozgrywek - 1/4 województwa - gdzie zajęli II miejsce .
Chłopcy klas VII brali udział w powiatowych rozgrywkach badmintona w dniu 14.03.2018r. Nasi chłopcy Kamil Wolski i Jakub Szlezak stanęli do rywalizacji z uczniami rocznik 2004 i starsi. Mimo bardzo dobrej postawy i woli walki zajęli IX miejsce.
BIEGI ŁYŻWIARSKIE
W dniu 08.03.2018r. na lodowisku w Pszowie odbyły sie powiatowe zawody w biegach łyżwiarskich . Naszą szkołę reprezentowała drużyna chłopców w składzie - Michał Erazmus, Jakub Wolski, Dawid górecki i Łukasz Ziętek. Do rywalizacji stanęło 6 szkół z powiatu wodzisławskiego. Chłopcy wykazali się wspaniałymi umiejętnościami łyżwiarskimi , ustąpili jedynie zawodnikom ze szkoły podstawowej nr 1 w Pszowie i ostatecznie zajęli II miejsce.
WSZYSTKIM NASZYM SPORTOWCOM GRATULUJEMY !!!!!
ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ.
Jadwiga Nowak
Dzień Nowych Technologii w Edukacji
Zapraszamy do włączenia się w akcję!
NASK Państwowy Instytut Badawczy w ramach Dnia Nowych Technologii w Edukacji organizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotował internetową zabawę, związaną z wartościowym i bezpiecznym wykorzystywaniem nowych technologii.
21 marca na stronie internetowej Akademii NASK udostępnione będą quizy, dotyczące bezpieczeństwa różnych narzędzi i usług sieciowych, powszechnie używanych również przez najmłodszych internautów.
Zgodnie z ideą uczenia się przez całe życie quizy są zaprojektowane z myślą o różnych grupach wiekowych. Dzięki temu w zabawie mogą brać udział nie tylko dzieci w wieku szkolnym, ale również młodzież i dorośli. Quizy można więc będzie wykonać na zajęciach w szkole lub w wolnym czasie w domu, również z udziałem rodziców. Każdy uczestnik zabawy będzie miał możliwość wydrukowania zaświadczenia, potwierdzającego rozwiązanie quizu. Uczniowie klasy 5 za wysłanie zaświadczenia na adres mailowy nauczyciela zajęć komputerowych mają okazję otrzymać dodatkową ocenę!
W ramach zabawy będzie można również zapoznać się z przygotowanymi przez Akademię NASK edukacyjnymi filmy o przygodach zabawnych bohaterów: Plika i Foldera w sieci.
Dowcipna i przystępna dla dzieci treść filmów zawiera wiedzę o zasadach postępowania, które sprawiają, że korzystanie z nowych technologii staje się bezpieczniejsze i bardziej kształcące.
Zabawa będzie dostępna 21 marca przez całą dobę na stronie Akademii NASK.
Monika Morka
MIEJSKI KONKURS MATEMATYCZNY DLA KLAS III |
Dnia 7 marca 2018 roku w Szkole Podstawowej nr 2 w Pszowie odbył się II etap - Miejskiego Konkursu Matematycznego dla klas trzecich. Wzięło w nim udział 9 uczniów z 3 szkół naszego miasta. Naszą placówkę reprezentowali uczniowie klasy III a: Wiktor Grzenia i Paweł Władarz oraz z klasy IIIb – Ewa Kloch. Celem zmagań konkursowych było wspieranie matematycznych uzdolnień dzieci. Uczestnicy rozwiązywali zadania tekstowe oraz łamigłówki matematyczne (20 zadań w ciągu 45 minut). Uczniowie pełni zapału i z wielkim zaangażowaniem przystąpili do zadań. Komisję konkursową stanowili nauczyciele, którzy przyjechali z dziećmi. Wszyscy uczestnicy konkursu oddali ukończone zadania w regulaminowym czasie. Jury wyłoniło laureatów konkursu: I miejsce - Wiktor Grzenia – SP nr 2 II miejsce - Paweł Władarz – SP nr 2 III miejsce - Paweł Mandrysz - SP nr 3 Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody oraz słodki poczęstunek. Nasi uczniowie, którzy zdobyli I i II miejsce zakwalifikowali się do III etapu – powiatowego, który odbędzie się 15.03.2018 w SP nr 1 w Marklowicach.
Gratulujemy zwycięzcom
|
PASOWANIE NA CZYTELNIKA
„Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy,
który puste życie napełnia światłem,
a puste serca wzruszeniem”
Kornel Makuszyński
23 lutego uczniowie klasy pierwszej zostali uroczyście przyjęci w poczet czytelników Biblioteki Szkolnej. Gościem spotkania była Pani Dyrektor Dorota Sobala.
Uczniowie klasy IV b wprowadzili inscenizacją swoich młodszych kolegów w zaczarowany świat bajek i baśni, w czasie której dzieci mogły pochwalić się wiedzą na temat szanowania książek i zasad korzystania z biblioteki szkolnej. Po obejrzeniu przedstawienia nowi czytelnicy złożyli przyrzeczenie oraz zostali pasowani na czytelników. Na pamiątkę tego wydarzenia każde dziecko otrzymało okolicznościowy dyplom, gumkę sowę oraz emotikonkę ufundowaną przez Radę Rodziców. Uroczystość zakończono pamiątkowymi zdjęciami.
Mamy nadzieję, że od tej pory każdy pierwszak będzie często odwiedzał bibliotekę i rozbudzi w sobie potrzebę czytania oraz poznawania nowych bohaterów książkowych.
Boguława Konieczny
PROFILAKTYKA
Uczniowie klas I - VII w dniu 2 marca 2018 roku udali się do Miejskiego Ośrodka Kultury w Pszowie na spektakle teatralne: KAROLCIA oraz LABIRYNT PRZEMOCY w wykonaniu aktorów Teatru Profilaktycznego ALERT z Wrocławia.
Dzieci z klas I-III obejrzały spektakl pt. „Karolcia”, który opowiadał o dziewczynce, która w czasie przeprowadzki znalazła niebieski koralik. Dzięki magicznemu koralikowi dziewczynka wraz ze swoim kolegą Piotrkiem przeżywała wiele ciekawych i zabawnych przygód. Przygody bohaterów uczyły młodego widza, że warto pomagać innym, zasad bezpieczeństwa, jak powinni poruszać się po drodze, jak ważne są światełka odblaskowe, co oznaczają niektóre znaki drogowe, a także pod jakie numery alarmowe należy zadzwonić w różnych zagrożeniach. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem oglądali widowisko pełne wesołych akcji i wspaniałej gry aktorów. Dodatkowo uwagę uczniów przyciągały piękne kolorowe dekoracje przeplatane nowoczesna technologią.
Sztuka LABIRYNT PRZEMOCY dla uczniów klas IV- VII ukazuje widzom skutki przemocy, zarówno fizycznej jak i psychicznej wobec młodych rówieśników. Aktorzy w mistrzowski sposób pokazali jak funkcjonuje we współczesnym świecie przemoc w Internecie oraz jakie mogą być jej konsekwencje w stosunku do osób nią doświadczanych. Przedstawienie to w sposób bardzo interesujący prezentowało aktualne zagrożenia, a co najważniejsze zachęcało młodych widzów do podejmowania właściwych, pozbawionych przemocy działań. Treści przedstawienia zawierały również informacje jak zachować się asertywnie i gdzie szukać fachowej pomocy w razie kłopotów.
Monika Morka
INFORMACJA DLA RODZICÓW
Zgłoszenia uczniów klasy I do Szkoły Podstawowej nr 2 w Pszowie, przyjmowane będą od 01.03.2018 do 23.03.2018 na podstawie ustawy z dnia 14.12.2016r.Prawo oświatowe (Dz.U.z 2017r.poz 59) oraz Zarządzenia nr BM 0050.8.2018 Burmistrza Miasta Pszów.
Zgłoszenia i wnioski dostępne są w sekretariacie SP 2 Pszów i na stronie internetowej szkoły: www.sp2.pszow.pl W ZAKŁADCE REKRUTACJA
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Akademia Kompetencji”, któy jest dostępny pod podanym linkiem:
REGULAMIN PROJEKTU AKADEMIA KOMPETENCJI
„Bieg po zdrowie”
Nowy program antynikotynowej edukacji, który realizują w tym roku szkolnym klasa IVA i IVB. Główne cele programu:
· Opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży
· Pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego
· Zwiększenie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście palenia papierosów
Używanie wyrobów tytoniowych nie jest normą, większość ludzi zarówno w Polsce jak i na świecie nie pali. Program powinien powodować zmianę postrzegania co jest normą w społeczeństwie.
Bogusława Konieczny, Jadwiga Nowak