Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa nr 2 w Pszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej http://sp2.pszow.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2024-02-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-02-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.- jeśli strona spełnia większość wymagań opisanych w załączniku 1. do ustawy,
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-02-01 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji 2024-02-01.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o
kontakt. Osobą kontaktową jest koordynator dostępności pan Rafał Jasita,
e-mail: dostepnosc@pszow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na
numer telefonu +48 32 716 08 32.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
W zgłoszeniu prosimy podać swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail). Prosimy określić dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść. Prosimy także opisać na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzą 3 wejścia od ul. M.Konopnickiej (dwa wejścia boczne i jedno główne). Przy wejściu głównym do szkoły znajduje się podjazd dla wózków. Wejścia boczne przeznaczone są dla celów gospodarczych i służą jako wyjścia ewakuacyjne.
- Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego, przez które może wjechać osoba na wózku. Dalsze przejście dalsze przejście ograniczone jest schodami
- Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia nprzy sali gimnastycznej. W budynku nie ma windy.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacja o kontraście
Portal został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami kontrastu opisanym w Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r.. Wszystkie elementy na stronie spełniają minimalne wymagania kontrastu koloru treści do tła. Powyższe Rozporządzenie ustaliło minimalny kontrast na poziomie 4,5:1.
Informacje dla niesłyszących
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz.1243), Urząd zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego.
Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Urzędu chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie oraz podać wybraną przez siebie metodę komunikowania się, tj:
- polski język migowy (PJM),
- system językowo migowy (SJM),
- sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).