Ruszamy z przygotowaniami do szkolnych obchodów Dnia Niepodległości.
W zeszłym roku nasz "Tydzień z Niepodległą" dotyczył, między innymi, bohaterów naszych rodzin. Oglądaliśmy wspaniałe pamiątki rodzinne i prezentacje dotyczące członków naszych rodzin walczących na frontach II wojny światowej. W tym roku szkolnym będzie on organizowany pod hasłem "Ojcowie naszej niepodległości". Już teraz ogłaszamy konkurs plastyczny poświęcony generałowi Józefowi Hallerowi. Regulamin konkursu został przesłany poprzez Librus do wszystkich uczniów naszej szkoły i zostanie umieszczony na stronie internetowej szkoły. Nagrody w konkursie ufundował Instytut Pamięci Narodowej. Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU HISTORYCZNO-PLASTYCZNEGO
GENERAŁ JÓZEF HALLER
Z OKAZJI 105 ROCZNICY ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
1
Organizator
1.Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 2 w Pszowie.
2
Cele konkursu:
-poszerzenie wiedzy uczniów na temat postaci gen. J. Hallera,
-upowszechnienie wiedzy o gen. J. Hallerze wśród dzieci i lokalnej społeczności
w roku, w którym mija 150 rocznica jego urodzin,
-uczczenie święta 105 Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę,
-kształtowanie poczucia świadomości narodowej i szacunku wobec Ojczyzny,
-pielęgnowanie tradycji związanych z upamiętnianiem wydarzeń historycznych,
ważnych dla naszego Narodu,
-pogłębianie wiedzy na temat historii Polski,
-stworzenie możliwości twórczego podejścia do prezentacji treści o tematyce
historycznej.
3
Zasady uczestnictwa
1.W konkursie mogą wziąć udział wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Pszowie.
2.Zadaniem konkursowym jest wykonanie pracy plastycznej związanej z życiem i działalnością generała Józefa Hallera. Prace konkursowe można wykonać w następujących technikach: rysunek, malarstwo, kolaż, pastel, grafika, grafika komputerowa - np. w programie Paint, (bez fotomontażu, clipartów, skanowania zdjęć), na formacie A3 lub A4.
3.Kategorie wiekowe uczestników :
-Klasy 1-4
-Klasy 5-7.
4.Aby wziąć udział w konkursie należy wykonać pracę plastyczną i przekazać ją nauczycielowi historii lub wychowawcy do dnia 03 listopada 2023 roku, do godz. 15:00.
4
Kryteria oceny i ogłoszenie wyników
1.Praca konkursowa musi być pracą samodzielną ucznia i indywidualną (prace grupowe nie będą brane pod uwagę) i wykonaną w formacie A3 lub A4 (rysunek, malarstwo, kolaż, pastel, grafika, grafika komputerowa). Każda praca musi być podpisana imieniem i nazwiskiem ucznia z podaniem klasy, do której uczęszcza.
2.Prace oceniać będzie Komisja uwzględniająca: zgodność pracy z tematem konkursu, inwencję twórczą, pomysłowość, kompozycję, ekspresję a także estetykę wykonania. Decyzje Komisji są ostateczne.
3.Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się w szkole, w dniu 10 listopada 2023 roku podczas uroczystego apelu.
4.Wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom udziału, a laureaci z każdej kategorii wiekowej otrzymają nagrody. Prawa dowykorzystania prackonkursowych, w szczególnościichpublikacji w Internecie przechodzą na rzecz szkoły.
5.Zwycięskie prace konkursowe zostaną wyeksponowane na stronie internetowej szkoły, Facebooku oraz wywieszone na gazetce w szkole.